رئیس پلیس راهنمای و رانندگی شهرستان تبریز گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال تعداد تصادفات رانندگی در کلانشهر تبریز ۴۴ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت.

سرهنگ جعفری اقدامات فوری برای تغییرات هندسی معابر و هماهنگی با سازمان ترافیک شهرداری را از دلایل مهم کاهش تعداد حوادث رانندگی در تبریز بیان کرد و گفت: در این راستا با شناسایی نقاط حادثه خیز و انجام اقدامات مقتضی و لازم و نیز با کمک مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز در ۶ ماهه اول امسال آمار حوادث کاهش داشت.

وی اظهار داشت: کانالیزه و ساماندهی کردن مسیر اتوبوسرانی BRT (تندرو) و همچنین یکپارچه سازی زمان اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها در محدوده مرکزی تبریز می‌تواند در روان‌سازی ترافیک بسیار مؤثر باشد.

آقای جعفری با بیان اینکه آمار حوادث مربوط به عابران پیاده بیشترین میزان تصادفات رانندگی در تبریز را به خود اختصاص می‌دهد، یادآور شد: در بعضی موارد خود عابران پیاده با عدم رعایت عبور از محل‌های عبور عرضی نظیر پل‌ها در بروز حوادث مقصر هستند که امیدواریم با همکاری و رعایت قوانین توسط شهروندان روند کاهش حوادث  در شش ماه دوم نیز تداوم بیشتری یابد.

وی گفت: کلانشهر تبریز در طرح نوروزی ۱۴۰۱ از نظر کاهش تصادفات رتبه اول کشوری را به دست آورد.

آقای جعفری از افزایش تعداد تصادفات رانندگی در اتوبان پاسداران تبریز خبر داد و اضافه کرد: طی چند هفته سپری شده از ۶ ماهه دوم امسال، حوادث رانندگی منجر به فوت در اتوبان پاسداران بیشتر شده است که شاید این آمار در پایان سال نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تبریز اعلام کرد: ایجاد راهبندان و توقف در محل حادثه برای تصادفات خسارتی کمتر از ۲۰ میلیون تومان ممنوع است و مقصران مشمول اعمال قانون می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.