تشکیل ۳۴ پرونده برای مشاوران املاک متخلف در قزوین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امسال ۳۴ پرونده برای مشاوران املاک متخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 عزیزالله افضلی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در نشست ستاد تنظیم بازار کالا‌های اساسی استان قزوین از  تشکیل  ۳۴ پرونده برای مشاوران املاک متخلف خبر داد و گفت : گران فروشی، نصب نکردن نرخ نامه و صادر نکردن صورت حساب از جمله تخلفات این واحد‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۸۶ فقره بازرسی از مشاوران املاک استان قزوین به انجام رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به اهمیت نظارت بر بازار به ویژه کالا‌های اساسی، تاکید کرد: بازرسی‌ها در بازار در پیشگیری و کاهش تخلفات صنفی به ویژه گران فروشی و عرضه خارج از شبکه نقش مهم و موثری ایفا می‌کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری منظم جلسات ستاد تنظیم بازار در قزوین، گفت: امسال ۱۴ نشست اصلی تنظیم بازار در استان به ریاست استاندار و سه نشست نیز به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار برگزار شده که نقش موثری در تنظیم قیمت کالا‌های اساسی در بازار و دسترسی آسانتر مردم در تامین آن‌ها داشته است.

رییس اتحادیه مشاورین املاک هم گفت: معاملات مهرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از ۵۴ درصد کاهش داشته است.

کشاورز افزود:  تجزیه و تحلیل داده‌های معاملات نشانگر نزولی بودن آمارهاست.

به گفته رییس اتحادیه مشاورین املاک؛ درصد ابطال مبایعه نامه‌ها از صدور آن‌ها بیشتر است.

کشاورز گفت: ۲۶ واحد فاقد پروانه در شش ماهه اول سال شناسایی، یک واحد پلمب و ۲۵ مورد مجوز در ماه گذشته صادر شد.

وی اعلام کرد: چهار تیم سه نفره به صورت هفتگی بخشنامه‌های ابلاغی مثل افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها را رصد می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هم در این نشست گفت: تعدادی از روستا‌ها به علت مجاورت با البرز و تهران دارای تورم بالا هستند. در حوزه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها ضریب مصرف استان ۴۴ و متوسط کشوری ۳۹ است.

خلیلی خواه افزود: تقاضای محصولات خوراکی در استان بسیار بالاست. این موارد علت اصلی بالا بودن نرخ تورم خانوار‌های روستایی در استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار