افزایش ۵۰ درصدی پرداخت زکات در خراسان جنوبی

۹ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان زکات در نیمه نخست امسال در خراسان جنوبی جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۵۰ درصدی داشته است.

عرب مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال ۹ میلیارد و ۲۲۱ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است گفت: زکات یکی از واجبات دینی است و از مصادیق بارز صدقات است که به عنوان پشتوانه‌های مالی، برنامه‌های اجتماع در اصلاح ساختار جامعه و تعلیم زندگی تزکیه و پاکی نفوس و تألیف قلوب نقش بسیار مهمی دارد.

او افزود: تعابیر بلند و عبرت آموزی از قبیل رفع بلا از فرد و افراد جامعه، زمینه ساز نزول رحمت و برکت الهی و ضامن طول عمر و
زندگی از برکات زکات آمده است.

عرب با بیان اینکه اولویت مصرف زکات رسیدگی به نیازمندان است اظهار کرد: بعد از رسیدگی به نیازمندان که اولویت نخست در مصرف زکات براساس آیات و روایات است، احداث طرح های عمرانی عام المنفعه نیز مورد توجه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ادامه داد: پرداخت کنندگان زکات و عموم مردم استان می‌توانند با حضور در کمیته امداد از نزدیک در جریان نقش اثربخش زکات در توانمندسازی محرومان، کاهش آسیب‌های اجتماعی، احیای فرائض دینی و رفع مشکلات فقرا و نیازمندان قرار بگیرند.

او تصریح کرد: لازمه ترویج زکات فرهنگ سازی است، چراکه با کار فرهنگی، بالا بردن شناخت و اطلاع رسانی مناسب، می‌توان این فریضه مهم را به مردم معرفی کرد؛ به همین منظور همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات را در دوم آذر در بیرجند برگزار می کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.