خودروی جدید چینی که نسخه تسلا را پیچید

خودروی جدید شنلان ، SL۰۳ نام دارد که ۲ کمپانی مطرح دیگر چینی یعنی کانتمپ و هواویی نیز در توسعه اس ال۰۳ همکاری دارند.

مهم‌ترین رویداد در رابطه با شنلان معرفی خودرویی است که از همان ابتدا ادعای رقابت با تسلا مدل ۳ را دارد البته در کشور چین! همانطور که می‌دانید تسلا مدل ۳ در اکثر بررسی‌ها عنوان پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی بازار چین را به خود اختصاص داده است و از این رو معرفی یک برند داخلی برای رقابت با آن بسیار حائز اهمیت است.

خودروی جدید شنلان، SL۰۳ نام دارد که ۲ کمپانی مطرح دیگر چینی یعنی کانتمپ و هواویی نیز در توسعه اس ال ۰۳ همکاری دارند، زیرا معرفی یک رقیب برای محصولی از برند مطرح آمریکایی یعنی تسلا نیازمند همکاری چانگان با تیم‌های قدرتمند حوزه فناوری است.

شنلان  در تریم‌های متنوعی ارائه می‌شود که یکی از آن‌ها ترکیب جالبی از حضور موتور ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی با موتور الکتریکی را شکل داده است. در این تریم موتور بنزینی ۹۵ اسب بخاری تنها نقش ژنراتور برای باتری بخش الکتریکی پیشرانه را برعهده دارد و به عبارتی افزاینده قابلیت پیمایش خودرو در حالت الکتریکی است. ظرفیت بسته باتری این مدل ۲۸.۳۹ کیلووات ساعت است که برد حرکتی ۲۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند، اما با اضافه شدن سامانه ژنراتور که بدان اشاره شد، برد خودرو تا ۱۲۰۰ کیلومتر نیز افزایش می‌یابد.

موتور الکتریکی ۲۱۸ اسب بخار خروجی و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. خودرو طی ۷.۵ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این تریم حدود ۲۵ هزار دلار قیمت دارد که در مقایسه با تسلا مدل ۳ با برچسب قیمت ۴۴ هزار دلار، تلاش دارد تا برنده جنگ اقتصادی باشد!

گفتنی است در تمامی تریم‌های  شنلان ال اس ۰۳  شامل نمونه ژنراتور الکتریکی، الکتریکی خالص و هیدروژنی؛ موتور الکتریکی با محور عقب در ارتباط است.

تریم اول  با قیمتی حدود ۲۷۲۰۰ دلار، برابر با ۲۵۸ اسب بخار خروجی و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی از بسته باتری ۵۸.۱ کیلووات ساعت تامین می‌شود و برد حرکتی خودرو برابر با ۵۱۵ کیلومتر است. چانگان شنلان طی ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

تریم دوم  شنلان اس ال ۰۳ الکتریکی از موتور ضعیف تری استفاده می‌کند که ۲۱۸ اسب خروجی و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. شاخص صفر تا ۱۰۰ برای این تریم به ۶.۹ ثانیه افزایش می‌یابد. در بخش باتری این تریم میزبان نمونه ۷۹.۹۷ کیلووات ساعت است که برد حرکتی را به ۷۰۵ کیلومتر افزایش می‌دهد. قیمت این مدل حدود ۳۲ هزار دلار است.

متفاوت‌ترین تریم شنلان ال اس ۰۳ را باید نسخه هیدروژنی آن نام بگذاریم که البته گرانترین آن نیز محسوب می‌شود. این خودرو حدود ۱۰۴ هزار دلار قیمت دارد که تقریبا ۴ برابر تریم ژنراتور الکتریکی است. در این تریم نیز از همان موتور الکتریکی ۲۱۸ اسب بخاری استفاده شده و به باتری لیتیم-آهن-فسفات ۲۸.۳۹ کیلوات ساعت مجهز است. براساس اطلاعات موجود، شنلان ال اس ۰۳ هیدروژنی در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۰.۶۵ کیلوگرم هیدروژن مصرف می‌کند.

درباره جزئیات فنی بیشتر تریم هیدروژنی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

چانگان شنلان ال اس ۰۳ از منظر ابعاد بدنه برابر با ۴۸۲۰ میلیمتر در طول، ۱۸۹۰ میلیمتر در عرض و ۱۴۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محور‌های آن نیز برابر با ۲۹۰۰ میلیمتر است. با این ابعاد، سدان فناورانه شنلان برابر با ۱۰۶ میلیمتر طول بیشتری از تسلا مدل ۳ دارد.

کابین شنلان ال اس ۰۳ از مواد اولیه باکیفیت شکل گرفته و فناورانه‌ها نیز حضوری فعال دارند. نمایشگر اصلی ۱۴.۶ اینچی تنظیمات سرگرمی با قابلیت گردش ۱۵ درجه‌ای به چپ و راست، شارژر بی سیم، دو نگهدارنده لیوان، سانروف ۱.۹ متر مربعی، سیستم صوتی استریو سونی با ۱۴ اسپیکر، نمایشگر هداپ با پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده و... بخشی از جذابیت‌های کابین را شکل داده اند.
در بخش ایمنی نیز این خودرو مجهز به ۳۴ سنسور مختلف از جمله یک سنسور لیدار ۴D است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چین چه بخواهیم چه نخواهیم به زودی قدرت برتر اقتصادی و تکنولوژیک خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
چین چه بخواهیم چه نخواهیم به زودی قدرت برتر اقتصادی و تکنولوژیک خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
کشور چین تکنولوژی قدرتمندی دارد. البته میشه گفت حدود ۱۰ الی ۱۵ سال قدمت خودرو سازی خود رو نشان دنیا میدهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۰ آبان ۱۴۰۱
حالا دیگه قردادبا چین وروسیه وژاپن برای واردات خودرو بستن انشالله قیمت ماشینهای داخلی افت میکنه
آخرین اخبار