تغییر خاصی در موج آنفلوآنزا در استان مشاهده نشده است

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تغییر خاصی در موج آنفلوآنزا در استان مشاهده نشده، گفت : با افزایش سرمای هوا احتمال دارد شاهد افزایش مبتلایان باشیم.

سارا شاه آبادی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به استمرار موج آنفلوآنزا در استان، گفت : تاکنون تغییر خاصی در این موج مشاهده نشده و همچنان شاهد پیشتازی آن در استان هستیم.

وی افزود: با توجه به افزایش سرمای هوا این احتمال وجود دارد که در روز‌ها و هفته‌های آینده شاهد افزایش مبتلایان این بیماری باشیم.

شاه آبادی با بیان اینکه ابتلا به آنفلوآنزا ایمنی دائمی در برابر ابتلای مجدد به این بیماری ایجاد نمی‌کند، گفت: بنابراین افرادی که یکبار مبتلا شده اند هم در معرض ابتلای مجدد هستند.

وی افزود: از طرفی امسال چند سوش آنفلوآنزا شایع است و احتمال دارد اگر کسی یک بار به یک سوش مبتلا شد، بار دوم به سوش دیگر آن مبتلا شود، لذا با توجه به این شرایط توصیه این است که افراد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و از ماسک در اماکن عمومی استفاده کنند.

وی افزود: توصیه می‌شود فرد بیمار در محیط خانه و در کنار خانواده بیش از همه رعایت پروتکل‌ها را داشته و حتما از ماسک استفاده کند.

شاه آبادی گفت: مدت این بیماری حدود یک هفته تا ۱۰ روز است و طی این مدت افراد باید حتی المقدور از حضور در اماکن عمومی خودداری کرده و حتما در خانه از ماسک استفاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه آنفلوآنزا برای گروه‌های در معرض خطر از جمله سالمندان، کودکان زیر شش سال، زنان باردار و مبتلایان زمینه‌ای می‌تواند خطرساز شود، گفت: در همین راستا این گروه‌ها باید بیش از همه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

شاه آبادی با بیان اینکه زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنز از نیمه‌های شهریور تا پایان آبان ماه است، گفت: هنوز هم افراد در معرض خطر چنانچه درحال حاضر به این بیماری مبتلا نشده اند می‌توانند تزریق واکسن را انجام دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.