دستگیری عامل تهمت به کارمند گرمساری در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان سمنان گفت: فردی که در اینستاگرام اقدام به نشر اکاذیب و تهمت به یکی از کارکنان دولت در گرمسار کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

 محمدرضا فدائیان ، رئیس پلیس فتای استان سمنان  اظهار کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط پلیس فتای شهرستان گرمسار، مشخص شد شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار مطلبی با عنوان اخذ رشوه توسط یکی از کارکنان دولت می‌کند که با توجه به اهمیت موضوع پرونده در این خصوص تشکیل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات خاص پلیسی و استفاده از روش‌های فنی و تخصصی، هویت گرداننده این صفحه مجازی توسط کارآگاهان پلیس فتای شهرستان گرمسار در کمترین زمان ممکن شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی نسبت به احضار متهم اقدام شد.

رئیس پلیس فتای استان سمنان ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا و مشاهده مستندات و ادله غیرقابل انکار لب به اعتراف گشود و گفت: چندی پیش به شاکی پرونده مراجعه کردم و درخواست رسیدگی به یکی از امور مربوطه را داشتم؛ اما به دلیل رسیدگی نکردن مطلوب از سوی وی از روی عصبانیت در فضای مجازی اقدام به انتشار تهمت دریافت رشوه توسط شاکی کردم.

فدائیان با بیان اینکه به‌موجب ماده ۶۹۸ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی هر کسی به‌قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی به هر نحوی اقدام به انتشار مطالب کذب کند، مطابق قانون مجرم محسوب می‌شود، افزود: پرونده به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.