رکورد زنی رژیم صهیونیستی در تجارت سلاح

رژیم صهیونیستی در فروش تسلیحات پس از جنگ در اوکراین و عادی سازی روابط این رژیم با برخی از کشور‌های عربی رکوردزنی کرده است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص از رکورد زنی رژیم صهیونیستی در فروش تسلیحات پس از جنگ در اوکراین و عادی سازی روابط این رژیم با برخی از کشور‌های عربی خبر داد.

روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت: سال ۲۰۲۱ میلادی سال رکورد زنی اسرائیل در صادرات امنیتی بود و بخش «سیفت» در وزارت امنیت (جنگ) آوریل گذشته تأیید کرد حجم قرارداد‌های جدید امضا شده در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. در کل صنایع امنیتی ۱۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار قرارداد ثبت کرده است که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی هشت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نوشت: به احتمال زیاد سال ۲۰۲۲ با ارقام بالاتری به لطف تعدادی از قرارداد‌های بزرگ پایان یابد به رغم اینکه اطلاعات رسیده به این روزنامه نشان می‌دهد تعداد قرارداد‌هایی که بخش نظارت بر صادرات در سال ۲۰۲۲ تأیید کرده در مقایسه با سال‌های گذشته نسبتا کمتر است و کمتر از چهار هزار قرارداد تأیید شده است. این رقم در سال ۲۰۲۰ شش هزار قرارداد و در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۴۰۰ قرار داد بود.

این روزنامه تأکید کرد توافق‌های عادی سازی روابط که رژیم صهیونیستی دو سال قبل با امارات، بحرین و مغرب امضا کرده موجب شده است صادرات امنیتی به کشور‌های منطقه در سال گذشته افزایش یابد و حدود هفت درصد از مجموع قرارداد‌ها را تشکیل می‌دهد و در ماه‌های اخیر نیز فاش شد این رژیم چندین سامانه دفاعی پیشرفته براک و اسپایدر به امارات فروخته و مغرب نیز در سال کنونی یک قرارداد برای خرید موشک‌های براک امضا کرده است.

قبلا هم بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی فاش کرده بود دو سال پس از توافقنامه‌های عادی سازی روابط تل آویو چندین قرارداد صادرات امنیتی به ارزش سه میلیارد دلار با کشور‌های منطقه امضا کرده و این یک افزایش بزرگ برای بازاری است که تا الان به روی رژیم صهیونیستی کاملا بسته بود.

تصاویر ماهواره‌ها ماه گذشته فاش کرد ابوظبی موشک‌های براک مستقر کرده است، اما الان مشخص نیست چه نمونه‌ای از این سامانه‌ها را امارات در اختیار دارد و چه تعداد است ضمن آنکه مبلغ قرارداد بین ابوظبی و تل آویو نیز مشخص نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار