حمایت قیس الخزعلی از نخست‌وزیر عراق در مبارزه با فساد

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق، بر حمایت از محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور برای مبارزه با فساد تاکید کرد.

شیخ قیس الخزعلی در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی العراقیه گفت: موضع پایداری درباره برگزاری انتخابات زودهنگام و بازگرداندن توازن سیاسی داریم. همه چیز مربوط به انتخابات زودهنگام و دیگر تحولات، قابل بحث است.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق افزود: من از همان ابتدا تاکید کردم پس از برگزاری انتخابات، باید دولت تشکیل شود. هر چند که پس از اعلام نتایج انتخابات که ما معتقدیم در آن تقلب شد، گفتم که این نتیجه، بیانگر خواست مردم نیست و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدم. زمانی که جریان صدر از انتخابات خارج شد، گفتم اکنون مسایل مضاعف شد. من از برگزاری انتخابات زودهنگام از نظر اصولی برای ایجاد توازن حمایت می‌کنم. اما موفقیت عملکرد دولت و تحقق تغییر سیاسی، باعث ایجاد این تصور شد که زمان برای برگزاری انتخابات کافی نیست و نمی‌توان مشارکت مردم را تضمین کرد. هر چند که از نظر اصولی، موضع ما درباره برگزاری انتخابات زودهنگام کاملا روشن است.

وی گفت: گروه‌های عضو چارچوب هماهنگی به نخست وزیر تعهد دادند، دست او را در پیگرد فاسدان باز بگذارند و هیچ کسی در این زمینه مصونیت ندارد.

شیخ قیس الخزعلی تاکید کرد که چالشی که در برابر نخست وزیر قرار دارد و در زمینه آن، مسئول خواهد بود دو موضوع اساسی تولید حداکثری و فساد حداقلی است. حمایت ما از نخست وزیر در عمل کردن به این دو وظیفه، کامل و ۱۰۰ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار