معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان:

۱۴ پایگاه امدادی هلال احمر اصفهان نیازمند خودروی نجات است

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: از مجموع ۴۲ پایگاه امدادی هلال احمر در استان اصفهان، ۱۴ پایگاه به خودروی نجات نیاز دارد.

داریوش کریمی گفت: نبود خودروی نجات در شماری از پایگاه‌های نجات استان، اگرچه به چالش تبدیل نشده و از سوی دیگر پایگاه‌ها پوشش داده می‌شود، اما نیازی است که باید رفع شود.

او اضافه کرد: قیمت بالای خودرو‌های امدادی تامین آن‌ها را با مشکل روبه رو کرده است، هر یک از این خودرو‌ها به همراه وسایل و تجهیزات امدادی حدود چهار تا پنج میلیارد تومان ارزش دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمراستان اصفهان تصریح کرد: خرید و توزیع این خودرو‌ها به‌صورت متمرکز از سوی هلال احمر کشور صورت می‌گیرد و با توجه به قول‌های مساعد از سوی مسئولان امر، امیدواریم شماری از آن‌ها نیز در اختیار استان قرار داده شود.

کریمی با بیان اینکه بخش اعظم تجهیزات و وسایل امداد و نجات وارداتی است، تصریح کرد: تعداد محدودی از کشور‌ها این ادوات را می‌سازند و معضلاتی مانند تحریم و نوسان قیمت ارز، خرید و تامین آن‌ها را با چالش روبه رو می‌کند.

او با اشاره به بهسازی خودرو‌های نجات و آمبولانس‌های این نهاد اظهارداشت: با آغاز فصل سرما، بارندگی و لزوم امدادرسانی بیشتر، رفع عیب خودرو‌ها و به روز رسانی آن‌ها شروع شده است و ناوگان امدادی استان بطور کلی وضعیت مطلوبی دارد.

بطور کلی ۴۳ بلای طبیعی و انسان‌ساز در جهان شناخته شده که ۳۵ مورد آن در ایران رخ می‌دهد و بر همین اساس کشورمان جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان به شمار می‌رود.

استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار