وزبر کشور:

مردم خوی نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه‌های خود نباشند

وزیر کشور گفت: مردم مطلقا نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه‌های خود در این مناطق نباشند.

احمد وحیدی وزیر کشور بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از مناطق زلزله زده خوی روند بازسازی خانه‌های تخریب شده را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به حجم خسارت وارد شده به خانه‌ها و محل‌های نگهداری دام در این روستاها، به همت استاندار و دیگر مسئولان استان و شهرستان و نیز اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن روند بازسازی از سرعت خوب برخوردار است.

وی در خصوص شرایط اختصاص تسهیلات برای بازسازی خانه‌های روستایی نیز گفت: اعتبارات اختصاص یافته از سوی دولت به مردم پرداخت شده و مابقی نیز در مراحل پرداخت است و مردم مطلقاً نگران دریافت تسهیلات بازسازی خانه‌های خود در این مناطق نباشند.

وحیدی با اشاره به اتمام مراحل بازسازی بسیاری از خانه‌ها و ساخت سقف آن‌ها نیز گفت: خوشبختانه مردم منتظر دریافت تسهیلات نماندند و با مصالحی که در ابتدای این سانحه در اختیار آن‌ها قرار گرفت، پای کار آمدند و امیدواریم بر اساس گزارشی که مسئولان استان و شهرستان ارائه دادند مراحل ساخت بسیاری از این خانه‌ها تا آغاز فصل سرما به اتمام برسد و مابقی نیز تا پایان سال قابل سکونت باشند.

وی حجم خسارات زلزله ۱۳ مهر امسال در این منطقه را بالا عنوان کرد و گفت: نیاز به تخریب و بازسازی بیش از هزار و ۱۰۰ واحد، نیاز به تعمیر افزون بر چهار هزار واحد مسکونی و همچنین بیش از ۵۰۰ واحد دامی رقم قابل توجهی بود که البته کار بسیار خوبی برای بهبود وضعیت منطقه صورت گرفته است.

وزیر کشور افزود: تقریباً ساخت و ساز در همه این واحد‌ها شروع شده، برخی به سقف رسیده و سقف برخی واحد‌ها نیز احداث شده است، امیدواریم تا قبل از پایان سال بر اساس گزارشی که ارائه شد، کل کار بازسازی به اتمام برسد.

وزیر کشور امروز، پنجشنبه برای بازدید از مناطق زلزله زده خوی به آذربایجان‌غربی سفر کرده است.

همچنین وحیدی از مرز رازی بازدید کرده و قرار است ۲ طرح عمرانی را در ارومیه افتتاح کند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.