پرداخت نیمی از مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون ۵۰ درصد مطالبات چغندرکاران استان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تُن از این محصول توسط کارخانه‌های استان خریداری شده که ۵۰ درصد مطالبات آن‌ها نیز پرداخت شده است.

اکبر کرامتی ارزش چغندر‌های خریداری شده از کشاورزان استان را بیش از ۲ هزار و ۶۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده‌اند.

وی  با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، ادامه داد: کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندرقند را رد سال‌جاری داشتند.

کرامتی  افزود: پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه متوسط عیار چغندر برداشتی ۱۶.۶۱ یادآور شد: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت چغندر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن چغندرقند از مزارع استان برداشت شود، تاکید کرد: سالانه بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال گردش مالی چغندر قند در استان است.

۳۲ هزار هکتار از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول چغندر قند قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.