پارلمان اروپا قطعنامه علیه طالبان تصویب کرد

پارلمان اروپا سه قطع‌نامه‌ در مورد احترام به حقوق بشر را تصویب کرد که یکی از آن‌ها در مورد افغانستان زیر تسلط طالبان است.

 پارلمان اروپا روز پنج‌شنبه، ۳ قوس قطعنامه ضد طالبان تصویب کرد که در آن آمده است آن‌چه در افغانستان در برابر زنان صورت می‌گیرد، مصداق آپارتاید جنسیتی است.

پارلمان اروپا اعلام کرد اگر جامعه بین‌المللی بخواهد با طالبان تعامل داشته باشد تأمین حقوق زنان باید یک شرط کلیدی باشد.

نمایندگان پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا می‌خواهند تا با توجه به وضعیت کنونی و عدم تحقق وعده‌های اولیه طالبان، یک استراتژی بلندمدت در مورد افغانستان طراحی کند.

نمایندگان پارلمان اروپا هشدار دادند وضعیت حقوق زنان در افغانسان پس از تسلط طالبان عقب‌گردی خیره‌کننده‌ای داشته و واجد شرایط آپارتاید جنسیتی خوانده شدن است.

آنان با تصویب این قطع‌نامه و با ذکر این‌که طالبان به تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند، بار دیگر از این گروه خواستند تا زنان را به زندگی عمومی برگردانند.

پارلمان اروپا همچنان از محدودیت فزاینده دسترسی به اطلاعات ابراز نگرانی کرده و افزوده که استقلال روزنامه‌نگاران محدود شده و سازمان‌های مدنی به شدت زیر فشار مضاعف قرار گرفته‌اند.

در قطع‌نامه پارلمان اروپا، از افغانستان به عنوان ششمین کشور تحت تأثیر تغییرات اقلیمی یاد و تأکید شده که جامعه بین‌الملل باید با یک اقدام‌ فوری به مردم افغانستان کمک کند.

گفتنی است که این قطع‌نامه با ۵۳۲ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع به تصویب رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شنگول طط
۰۴:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
طالبان یک رژیم جنگلی است که اعتقاد و رفتارشان نشان می‌دهد آنها با وجودیکه در قرن حاضر زندگی می کنند ولی آنها مثل مردمانی که ۲۰۰ سال پیش زندگی می‌کنند رفتار می‌کنند.آنها می‌گویند حکومتشان همه شمول‌ است ولی این بزرگترین دروغگوئی قرن است در حکومت طالبان بجز خودشان که یک قوم خاص هستند و دو نفر دیگر که از قوم دیگری هست که از نظر مذهبی وعقیده هم تراز است وجود دارد از دیگر اقوام افغانستان وجود ندارد ودیگر مذاهب را به رسمیت کشوری نمی شناسند و طفره می‌روند و جالبتر اینجاست که تمام کشورهای اروپایی و آسیایی می دانند که این حکومت همه شمول نیست و از کشور خائن پاکستان اداره می شوند در پستهای مهم کاملا پاکستانی ها هستند با تفاوتی که در کشور خودشان بودند ریش نداشتند ولی در افغانستان هر کدام پست بالاتری دارد ریش درازتری هم دارد کی شود که اینها را خداوند رسوا کند و مردم رنج کشیده‌ افغانستان از دست این ظالمان خلاص شوند و بدون دلهره و ترس زندگی کنند