در طرح هاب شتر انجام شد

برداشت علوفه‌های مقاوم به خشکی از ۱۰۷ هکتار سطح زیرکشت

مدیر طرح هاب شتر در خراسان جنوبی گفت: در قالب طرح هاب شتر، امسال ۳۰۰ تن علوفه مقاوم به خشکی از ۱۰۷ هکتار سطح زیرکشت برداشت شده است.

حسینی مدیر طرح هاب شتر در خراسان جنوبی گفت: در ایستگاه تحقیقاتی بجد در سطح ۱۰۷ هکتار گونه‌های علوفه‌ای مقاوم به خشکی که با بوم و اقلیم خراسان جنوبی همخوانی دارد کشت شده که این میزان علوفه از کشت‌های بهاره در این طرح تاکنون برداشت شده است.

او افزود: علوفه تولید شده شامل جارو (کوشیا)، سودانگراس و ارزن پادزهری است و از زمان اجرای طرح تاکنون، ۳۰۰ تن گونه‌های علوفه مقاوم به خشکی برای تأمین علوفه طرح هاب شتر در استان تولید شده است.


بیشتر بخوانید


حسینی با اشاره به کاهش نزولات جوی و کاهش چشم گیر علوفه در مراتع بیان کرد: هدف از طرح ترویج کشت گونه‌های علوفه‌ای، تولید علوفه‌های مقاوم به خشکی و تأمین علوفه برای طرح هاب شتر است.

مدیر طرح هاب شتر همچنین با اشاره به اینکه در این طرح دو نوع علوفه بهاره و پاییزه کشت می‌شود گفت: تولید سالانه ۶۰ تن بذر پاییزه و بهاره مناسب اقلیم استان برای ارائه به کشاورزان منطقه، تولید ۷۰ تن در هکتار علوفه از ارقام با نیاز آبی کم و استفاده در خوراک دام، تولید ۱۰۰ هزار نهال‌های مثمر و غیر مثمر بومی کم آب بر برای ایجاد باد شکن در اطراف مزارع و تولید ۴۰۰ هزار گونه‌های مرتعی بومی برای ایجاد جنگل‌های دست کاشت از برنامه‌ها و اهداف این طرح است.

او تصریح کرد: کشت تریتیکاله، چاودار، جو و یولاف نیز ارقام پاییزه کشت شده در ایستگاه تحقیقاتی بجد برای تأمین علوفه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.