دستکم ۸ کشته در رانش زمین در ایتالیا

توفان شدید و به دنبال آن رانش زمین در سومین شهر بزرگ ایتالیا منجر به کشته شدن حداقل ۸ نفر شد.

منابع خبری از رانش زمین در جزیره «ایسکیا» بخشی از شهر ناپل، در ایتالیا و کشته شدن حداقل ۸ نفر خبر دادند.

به گزارش گاردین، توفان شدید منجر به رانش زمین در دهکده «کاسامیچولا» از این جزیره شد که تاکنون علاوه بر حداقل ۸ کشته تعداد زیادی مفقودی در آن گزارش شده که گفته می‌شود یک نفر از آن‌ها نوزادی تازه متولد شده است.

این جزیره در خلیج ناپل قرار دارد که سومین شهر بزرگ در ایتالیاست و توفان شبانه و باران بسیاری شدیدی در آن آمد، سپس اوایل روز شنبه رانش زمین در آن گزارش شد که خانه‌ها را جابه‌جا و تعداد زیادی ماشین را شناور کرد.

پیش از این که مرگ این ۸ نفر تایید شود، معاون نخست‌وزیر ایتالیا از مفقود شدن ۱۳ نفر خبر داده بود. در میان افرادی که مفقود شدند یک خانواده با دو فرزند و یک زوج با یک کودک تازه متولد شده هستند. در حال حاضر یک مرد ۶۰ ساله هم با جراحات شدید در بیمارستان بستری است.

در دهکده‌ای که رانش زمین گزارش شده است، برق‌ها قطع شده و خانواده‌های ساکن در آنجا در خانه‌هایشان محبوسند. خانه‌های بسیاری هم گزارش شده که آوار شدند. شهردار این ناحیه از مردم خواسته تا در خانه‌هایشان بمانند.

این جزیره در حال حاضر ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و مکانی برای جذب توریست در ایتالیا محسوب می‌شود. در سال ۲۰۱۷ هم دهکده کاسامیچولا شاهد زمین‌لرزه شدیدی بود که در آن ۴۲ نفر جان خود را از دست دادند. پیشتر از آن رانش زمین در سال ۲۰۰۹ منجر به مرگ یک دختر ۱۴ ساله در این جزیره شد. هفته گذشته بخش اعظمی از ایتالیا باران بسیاری شدیدی را شاهد بود. پیشتر در ماه سپتامبر مردم بسیاری به دلیل سیل در این کشور کشته شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار