در آخرین ماه پاییز

روز‌های خوش زعفران کاران سرایان فرا رسیده است

کیفی ترین زعفران جهان در سرایان به روزهای برداشت خود رسیده است.

برداشت زعفران چند هفته‌ای است که در خراسان جنوبی آغاز شده است.

شهرستان سرایان یکی از شهرستان‌های زعفران خیز استان است که سالانه ۱۲ تن زعفران خشک در آن تولید می‌شود.

کیفیت زعفران سرایان به دلایل مختلف از جمله نوع آب و هوا بی نظیر است.

کیفیت بالای زعفران سرایان

یکی از کشاورزان شهرستان سرایان گفت: ساعت ۳ صبح بیدار می‌شویم و ساعت ۴ صبح به زمین کشاورزی می‌آییم و زعفران را برداشت می‌کنیم.

او افزود: دلیل برداشت زعفران در ساعات اولیه صبح این است که زعفران غنچه است و هر چه زودتر برداشت صورت گیرد، بهره وری بیشتری می‌توان داشت و کیفیت زعفران بهتر است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از کشاورزان شهرستان سرایان عنوان کرد: به دلیل استفاده از کود حیوانی و گرم و خشک بودن منطقه، کیفیت زعفران بالا است.

او بیان کرد: از دستگاه‌های خشک کننده استفاده می‌کنیم و این عامل سبب می‌شود تا ارگانیک بودن محصول حفظ شود و در آزمایشگاه‌ها نیز کیفیت تأیید شده است.

۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زیرکشت زعفران

بردبار مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان گفت: سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است و سرایان دومین شهرستان زعفران خیز خراسان جنوبی است.

او افزود: آزمایشات مختلف از کیفیت زعفران سرایان انجام می‌شود و مواد مغذی زیادی در این محصول وجود دارد که می‌توان از آن استفاده کرد.

محمدی رئیس اداره تعاون روستایی سرایان با بیان اینکه زعفران این شهرستان ناشناخته است، اما کیفیت خوبی دارد، تصریح کرد: بیشترین میزان زعفران تحویلی به مراکز خرید حمایتی در استان مربوط به شهرستان سرایان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار