مزدک میرزایی در جریان گزارش بازی ایران مقابل ولز، بار‌ها خودفروخته بودن خودش را عیان کرد.

 بعد از پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل ولز جانی تازه گرفتیم، اما در میان هیاهوی شادی ما، ندا‌های مخالف هم در گوشه و کنار شنیده می‌شود. نمی‌توان انتظار داشت آن کسی که از ابتدای ظهورش کمر بر نابودی ما بسته برای کشورمان خوشحالی کند، ولی چه عاملی سبب می‌شود زاده همین خاک، تعلق به وطن خویش را فراموش کند و با دشمن همصدا شود؟ وقتی عمیق‌تر می‌شود این فاجعه که آن شخص، هر آنچه امروز به آن می‌نازد را مدیون همین خاکی باشد که دارد سوار بر رسانه‌های معلوم‌الحال بر آن می‌تازد!‌


بیشتربخوانید


می‌گویند در نقل رویداد‌ها و اصطلاحا گزارش آن‌ها اصل بر بی‌طرفی است، اما هیچ‌گاه اینگونه نبوده است؛ داخلی و خارجی هم ندارد. گزارشگر فوتبال وقتی مشغول گزارش یک بازی ملی باشد، هر چقدر هم که تلاش کند خودش را بی‌طرف و بدون علایق تیمی نشان دهد، بالاخره این حس ناسیونالیستی و تعلق به میهن یک جایی غیرقابل مهار می‌شود و زبانه می‌کشد. شاید اگر کمی نگاه خشک و بی‌روح حرفه‌ای و علمی را کنار بگذاریم و به عواطف انسانی و به طور ویژه حس میهن‌دوستی و وطن‌پرستی توجه کنیم، به گزارشگران حق بدهیم که علاقه به کشور خویش را نتوانند پشت میکروفن پنهان کنند، اما چه چیزی باعث می‌شود یک انسان، نه‌تن‌ها خلاف جهت اصول حرفه‌ای و تخصصی، بلکه برخلاف این حس ناسیونالیستی حرکت کند؟ چه عنصری به وی قدرت شنا کردن برخلاف حسی ذاتی که از دیرباز چشم هواداران فوتبال در سراسر جهان را خیس کرده، می‌دهد؟

 ایرانی داریم تا ایرانی

درست همان زمانی که پیمان یوسفی در جریان بازی ایران - ولز در چارچوب رقابت‌های جام‌جهانی به عنوان یک ایرانی با به ثمر رسیدن گل دوم تیم‌ملی کشورش، با شور و شوقی خارج از وصف می‌گفت: «بزنید کار شیرین‌تر بشه، بزنید کار تکمیل‌تر بشه، بزنید پیروزی شیرین‌تر بشه، هر چی بیشتر بهتر»، یک ایرانی دیگر هم مشغول گزارش بازی بود. او کسی نبود جز مزدک میرزایی که در همین لحظات در حال گفتن این جملات بود: «دلیل خوشحالی سردار آزمون و کی‌روش رو نمی‌فهمم... پیروزی شیرین است، اما اعضای تیم جمهوری اسلامی نباید خوشحالی کنند».

مزدک میرزایی در جریان گزارش این بازی، بار‌ها خودفروخته بودن خودش را عیان کرد. این حرف‌ها را نمی‌شد از زبان یک ایرانی شنید! «تیم حکومتی» و «تیم جمهوری اسلامی» خواندن تیم‌ملی کشورمان و همچنین ناراحتی از این پیروزی نشان داد آنچه از مزدک می‌شنویم، تکرار دیکته‌های هر شبی است که سعودی اینترنشنال برای او می‌گوید و اگر بدون غلط نوشت، جیب وی را پر پول می‌کند. اینجا بود که باید به مزدک می‌گفتیم: «کی بهت گفت اینا رو بگی باباجون؟!» پدری‌هایی که مزدک در این مرز و بوم دید، بماند. انسان فراموشکار است و هر کسی ممکن است در کمال بی‌انصافی، الطاف پدری را از یاد ببرد، اما سرزمین مادری را هم می‌توان از یاد برد؟ نگارنده این متن شک ندارد مزدک هم در همان لحظات ته دلش می‌خواست پشت پا بزند به همه دلار‌های سعودی و شور و شوق خود از به ثمر رسیدن گل را فریاد بزند، اما امان از وقتی زور پول بچربد! آن هم وقتی صاحبان این پول و زر از عدم صدور ویزای قطر کینه به دل داشته باشند!

 یادت هست میرزایی؟

گزارشگر ایرانی شاغل در شبکه ضدایرانی، حالا هویت مشخصی ندارد. ۳-۲ سالی است هویتش را فروخته و چقدر انسان باید همه چیز خود را از دست بدهد که ناچار شود هویت خودش را -که اصلی‌ترین بخش وجودی‌اش است- بفروشد.

او ناچار شد هویتش را بفروشد، چون همه چیزش را از دست داده بود؛ شرفش را، وجدانش را، او حتی حافظه‌اش را هم از دست داده بود! زمان چندان زیادی نمی‌گذرد از دور قبلی جام جهانی. از قضا بازی افتتاحیه آن دوره را همین مزدک میرزایی گزارش می‌کرد. بازی میان عربستان و روسیه میزبان رقابت‌ها بود. میرزایی در گزارش این بازی، عربستانی را که ۵ بر صفر شکست خورد و تحقیر شد، به عنوان کشوری معرفی می‌کند که از فوتبال چیزی نمی‌فهمد و فوتبال این کشور را مسخره می‌کند. او حتی در گزارشش پا را از ورزش فراتر می‌گذارد و به تفکرات ظالمانه خاندان سلمان که بر زندگی مردم عربستان سایه انداخته، اشاره می‌کند. حالا، ولی تفکرات خاندان سلمان از دید میرزایی ظالمانه نیست، چون پلوی معاویه به قدری خوشمزه هست که بتواند دیدگاه وی درباره آل سعود را تغییر دهد.

این گزارشگر از همان سال ۹۸ که از زادگاهش مهاجرت کرد و به شبکه سعودی اینترنشنال پیوست، دوران اوج خود را به پایان رساند و دیگر نتوانست مزدک میرزایی سابق شود. او در اینترنشنال، دیگر یک ایرانی نبود؛ او هویت ایرانی‌اش را از قبل، پیش‌فروش و آن را با دلار معاوضه کرده بود. دلار هم که روز به روز گران‌تر می‌شود، اما هر چقدر هم گران شود، باز هم به اندازه یک جو شرف نمی‌شود!

منبع: روزنامه وطن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
درودبرشرف نگارنده این متن که حرف دل ایرانی اصیل راگفته
Iran (Islamic Republic of)
شیدا
۱۴:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
بنوسید «مَزدک» بخوانیر «مُزدک». اگر دست وهابی های عربستان بیفته به خاطر اسمش تیکه پارش می کنن! باید تا عمر داره هر شب نماز شب بخونه و دعا کنه تا جمهوری اسلامی ایران پابرجا بمونه تا بتونه به خاطر مخالفت با اون از بن سلمان اخاذی کنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
مردک (مزدک) میزایی اولین کس نبوده و آخرین کس هم نخواهد بود که وقتی سکه های معاویه را می بیند شرف و انسانیت را فراموش نکند در طول تاریخ افراد زیادی بوده اند که شرفشان اینقدر بی ارزش بوده که حاضر شدند آن را در مقابل چند تا سکه چوب حراج بزنند ، بسیاری از کسانی که در کربلا به لشگر یزید پیوستند و در آن جنایت فراموش نشدنی سهیم شدند هم امام حسین صلوات الله علیه را خوب می شناختند هم یزید را ، اکثریت غالب آنهایی که در جنگ جمل و صفین ووو در مقابل امام علی علیه السلام جنگیدند هم امام علی را می شناختند هم معاویه را و همه آنهایی که به امام حسن خیانت کردند و برای رسیدن به چند سکه و موقعیت زودگذر به معاویه پیوستند هم خوب امام حسن علیه اسلام را می شناختند و هم معاویه را ، اما قیمت شرف انسانها خیلی متفاوت است آیا می توان شرف ابوذر غفاری را با آن کسی که شرفش را به یک وعده غذا به می فروشد مقایسه کرد ؟؟ امثال مردک میرزایی دقیقاً به همانجایی رفتند که شایستگی آن را داشتند ، مدافع این نظام مقدس باید از جنس حاج قاسم عزیز باشد نه هر بی سرو پایی که نه وطن برایش مهم است و نه دین و شرف و حق و حقیقت و چه بهتر که این انسانهای حقیر از بدنه جامعه ما جدا و به همانجایی که لیاقت آنجا را دارند وصل می شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
خشم و تنفر و انتقام جویی ، تلافی کردن و شخصی سازی
کسی که درون خوش خشم و تنفر داره و این خشم رو هم در کودکی از روابطش از روابطش با والدینش بر اساس سبک فرزند پروری گرفته و اون رو درونی کرده در بزرگسالی بر اساس هم براساس خطاهای شناختی و منفی بافی اون رو به دیگران تعمیم می ده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
موافقم در تربیت فرزندان مون از کودکی تلاش کنیم
بخصوص در طلاق والدین تجدید نظر کنن در دوره های بحرانی تربیتی کودکان و نوجوانان طلاق گرفته نشه

چون رفتار نامادری و نا پدری هر چقدر هم عالی باشه باز فرزندان طلاق خلا عاطفی تا اخر عمر احساس میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
اینا انسان نیستن، ظاهرشون انسان هست. حیوان باز شرف داره به اینا !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
مزدک درمانده رسوا خائین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
ایشالا مزد همشون رو خدا میده
-
فلانی
۰۸:۴۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
احتمالا پلوی معاویه را نخوردین چون اگه بهت میدادن اینطوری هرچی را به هرچی ربط نمیدادی.
و اینکه برنجش هم طارم دمسیاه با ماهی ازون برون هستش.دلت بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۰۶:۱۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
پیامها را که خوندم .....
دهانهایی باز و مغزهای زنگ زده
کسانیکه تندتر ب مردک می تازند اگر به جایی دستشان برسد اگر میتوانستند آش و با جاش میخوردند
۸۰میلیون قاضی هستیم
از شیکه ۳ انداختن بیرون رفت دیگه
در هر صورت مقدس ترین کلمه ایران ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
به نظرم دهن تو از همه گشادتره و مغزت فندقی تر کلا پرمدعاهایی مثل تو اینطورن مثل طبل تو خالی خنده ات هم خنده خشمه از دق دلت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
قشنگ معلومه چکاره ای
ریاکارانه اسم ایران رو نیار
تو هم یه بی هویت وطنفروشی مثل اون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سلام و درود به هم وطنان غیور و قدرتمند و گل ..
این زردک به خیال خودش داره چاپلوسی میکنه ،نمی دونه که مثل خودکاریکه جوهرش تموم میشه اون موقعی که دیگه نیاز بش ندارند مثل اشغال میندازنش بیرون و چاره ای نداره به غیر از اینکه برگرده به ایران ..ا ن موقع باید سرش را زیر ......کنه و سرش را بالا نیاره . زردک خودفروش بی لیاقت ..
Iran (Islamic Republic of)
النا
۰۰:۳۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
اصلا چندش آور بود این حجم از بی شرفی و وطن فروشی واقعا عجبیه حالت تهوع به آدم دست میده خیییییییلی باید بی چشم ورو باشی وطن فروش به تمام معنااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مرد بود به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اصلا شبیه مردها نیست نامرده چندش آور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
هردلی لیاقت عشق ایران را ندارد،دل بایدپاک باشد تا عاشق ایران باشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مگه اینترنشنال اجازه پخش مسابقات رو زنده داره ؟ تا اونجا که می دونم تو رسانه های فارسی فیفا فقط به صدا و سیما اجازه داده.... ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
از شبکه های انگلستان میگیرند و پخش میکنند.خلاص.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۴۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
این مردک زردک بی هویت بی خانواده و بی ناموس است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
با پول خون مردم یمن برای نابودی ملت ایران تلاش میگی. عاقبتی جز بدنامی نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
عاقبت به شری داره
مزدور خان حافظ میگه : که یک جو منت دونان
دوصد من زر نمی ارزد
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی
۱۴:۱۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
تقریبا تمام انهائی که روحشان را به شیطان فروختند شکل و شمایلشان شبیه همین مزدک مزدور است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اینا دوره اشون تموم شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اصلا نباید کارکنان مزدور عربستان وانگلیس را یاد کنید هم شما وهم رسانه کاملا اشتباهه بایستی آنان را به زباله دان تاریخ بریزید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۲۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
خوبه که این اراذل رو شناختیم مردک کثیف وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
خاک تو سرت مردک
البته اون بچه پررو فردوسی پور هم مثل همینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
فردوسی پور رو با این خائن یکی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
قبل از اینکه مزدور سعودی بشه تو هر بازی که برای پرسپولیس گزارش می‌کرد بد یمن بود درست مثل این گزارشگر ایران ان گلیس بعد از اینکه مزدور سعودی شد متوجه شدم لقمه ش مشکل داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
با مزدک کاری ندارم ولی حاضر نیستند بررسی کنند که مردمی که همیشه برای برد فوتبال خوشحال می شدند حالا چی شده که بی تفاوتند؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
تو بی تفاوتی. تو مردم نیستی. نماینده مردم هم‌نیستی.
مشکلات اقتصادی هست. و همه هم از این مشکلات ناراحتند. اما همه از برد تیم ملی ایران خوشحال شدند و از باخت ناراحت.
شادی مردم در خیابان‌ها بعد از پیروزی،بر ولز در تمام‌شبکه ها پخش شد. کسانی که ندیدند مشکل دارند.
کور ار نبیند این گنه آفتاب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
خودت و با مردم یکی نکن شماهایی ناراحتین که جو شرف و غیرت ندارین وگرنه مردم که از برد تیم ملی خوشحال بودن والا
فقط خودتون دارین دروغای خودتون رو باور میکنین
والا زمان طاغوتم ملت از متدین بگیر تا ملی گرا همه بازیای تیم های ملی رو دنبا میکردن از بردش خوشحال می شدن
شماها نوبرین دیگه
انگار جدی جدی روحتون رو تسخیر کردن این رسانه ها
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
گزارش گر بازی
Iran (Islamic Republic of)
سميرا
۱۱:۱۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
تو رو خدا اينا رو فراموش كنيد اينا مردند و به تاريخ رفتند. اينقد پررنگشون نكنيد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
لعنت بر ایرانی وطن فروش..
Iran (Islamic Republic of)
علی کدخدایی
۱۳:۵۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
عزیزم من شما رو لایک کردم ولی بهتر بود فقط بگی وطن فروش چون
ایـــــــــــــــــــــــــــــرانـــــی
وطن فروش نیست
وطن فروش فقط وطن فروشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
احسنت بر نویسنده این متن زیبا!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یحیی جباری
۰۹:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سلام و عرض ادب
به نظر بنده به این مزدک باید مردک گفت و تمام
از مردک هر کاری برمیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
بدبخت خودشم هم قاطی می کرد یکبار حین گارش گفت تیم ما ،دوباره اصلاح کرد تیم جمهوری اسلامی
چقدر بدبخت باید باشی که ب خاطر پول نتونی احساسات خودت رو هم ابراز کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
درود برمزدک عزیزترازجان
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۳:۱۸ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مرگ بر هر وطن فروش از جمله مزدک یادش رفته کشتار منا در حج رو منافق عوضی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
وطن فروش خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۲ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
این مردک الان عروسک خیمه شب بازی است در دست گردانندگان تلویزیون سعودی... متن ها می نویسند میدن دستش که علیه ایران حرف بزن. چه رذالتی و هر کس که هوای این مردک را دارد، از رذل ترین آدمها است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مرگ بر وطن فروش - مرگ بر خائن - مرگ بر ادم در رو - راستش رو بخوای همیشه اینطور ادم ها در تاریخ بوده اند که کشورشون را به خاطر مساپل شخصی فروختن. درود بر ایران عزیز . ایران تا ابد پایدار است و خائنین باید سرنگونی ایران را با خودشون به گور ببرند. همانطور که خیلی ها به گور بردند. متاسفم برای وطن فروشان که عاقبت بدی خواهد داشت. اما راه هنوز بازه و می تونند به کشورشون برگردند. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
خود مردکی یا از خانوادش؟
والا بعید میدونم خانوادشم زیر بار همچین ننگی برن
احتمالا خودشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
آخه مال این حرفها هم نیست
معلومه حرف رو گذاشتن تو دهنش
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۱:۴۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مردک دلقک
دلقک تلخک
تک اردک
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۰:۳۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
کشورت را به چند دلار فروختی مردک مترسک
United States of America
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
به قیمت قمارخانه های کانادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مردک نه مزدک
Germany
ناشناس
۰۰:۳۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مزدک یک مزدور به تمام معنی است و دیگر جای دراین کشور ندارد
Iran (Islamic Republic of)
حامدی
۰۰:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مردک مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
از ادمی که ظرف عزت غیرت شان شخصیت اخلاق و وجدان خودشو با دلار عوض میکنه و با یک شبکه تروریستی همکاری میکنه چه توقع دیگه ای داری این ادما از دستشون بر بیاد کل ایرانی ها و کشور ایران رو با یک پول سیاه عباسی در جهت رفاه خودشون عوض می‌کنند از طرفیم این کارو نکنه از طرف سلطان اره برقی سرنوظت خاشقچی در انتظارشون هست هم پل پشت سر و هم پیش رو خراب کردند بهتر که ذات پلیشدون عیان و اشکار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
مزدوره. لعنت بر مزدور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
روزی که سردار سلیمانی گفت:کاش به جای پرچم ایران من رو اتیش میزدن،حرفشو خوب حس نکردم،ولی هرچی میگذره بیشتر حسش میکنم،چی به سر بعضیا اومده که چوب حراج به خاک و وطن زدن،چی شده که دشمن دوست شده،رفتار یه عده اینروزا منو یاد اسب تروا میندازه،دژی که از بیرون نشه نابودش کرد باید از داخل اقدام کرد،داریم از خودی میخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۲۱:۴۱ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
من که دلار سعودی نمی‌گیرم ولی بازم دوست دارم تیم ایران مفتضحانه ببازه
China
مینا
۱۰:۱۳ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اشتباه اره دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
وضعیت خوبی نداری..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
تو هم مثل مزدک برو گمشو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
از کجا معلوم که نمیگیری
Iran (Islamic Republic of)
؟؟؟
۲۳:۲۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
کی باشی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
عه..مزدک تو اینجا چیکار میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
پس تو از اونام بدبخت تری که بیچاره
حماقت و خیانت افتخار نداره ها، که میای اینجا بلند فریادش می زنی
به امثال تو میگن خسر الدنیا و الاخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
مایه ی تاسفه. ایرانی هستی و این نظرته ؟
کلمه ای نمی تونم برات بگم. فقطمتاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
خدا خفه ات کند وطن فروش خاین باخت ایران چه سودی برای تودارد بغیر از اینکه بعدا همینها که دور وبرت هستند مسخره ات میکنند وهیچکدام یاد این خریتی که بخرج دادی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
به کجا تعلق داری... اگه به هیچ جا، پس بی هویتی، حتی در علم حقوق هم بی هویتی تحقیر آمیز هست، در واقعیت که بماند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
اما برای ایران می مانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
مزدک همون زمانی هم که ایران بود هیچوقت ازش خوشم نمیومد؛
اصلا تیپ شخصیتی کثیفی داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۷ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
مزدک جان حقوقت را ازبن سلمانی می گیری که یک اهل رسانه
یعنی جمال خاشقچی
که درواقع همکار توبود را قصابی کرد و در اسید حل نمود
تو مزدور چنین کسی هستی
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۰:۵۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
مزدک. خودتو. خانواده آن را مفت فروختی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
بهتر است توبه کند و برگردد به دامن وطن خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
واقعا آدم از کجا به کجا میرسه! اگر سر به سر تن به کشتن دهیم از آن به که کشور به دشمن دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۲۰:۳۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
وقتی حرف هایش را شنیدم واقعا شوکه شدم.
انگار یک نفر پشت سرش ایستاده و او را مجبور به گفتن این حرف ها کرده خیلی بی روح صحبت می‌کرد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
خیلی متاسفم برای مزدک
ای کاش 90 رو تعطیل نمیکردین
شاید الان مزدک هم ایران بود و جوانان الان سرگرم 90 بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
واقعا راست میگن که به قیافه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
چه راحت ایمان خودمان را می فروشیم قاضی خ است و دادگاه قیامت است اخرت خود را برای دنیای مردم نفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
یعنی امثال مزدک رو فقط خدا میتونه قضاوت کنه؟ در این که خداوند قضاوتگر اصلی است شکی نیست. اما خدا عقل داده بهمون. وطن فروش بودن اینها داد میزنه. کسی که با یه شبکه تجزیه طلب همکاری میکنه وطن دوست؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
اگه اینطوره درباره منافقین،و...هم نباید قضاوت کنیم...؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
وطن فروشی به چه قیمتی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
مشکل پوله چهار سال پیش ان حرفها را خاطر پول زد الان هم خاطر پول اینها را گفت شبث بن ربعی بودن شاخ و دم ندارد چه خوب است یکرنگی حتی به غلط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
با سلام، این متن دقیقا همان دلنوشته من بعد از دیدن گزارش آقای مزدک میرزایی در بازی با ولز بود. به نظرم رسانه ای که با خوشحالی مردم ایران عصبانی شود قطعا دوست این ملت نیست بلکه زمینه ساز ناامیدی و خشم در جامعه است. امیدوارم آقای میرزایی توجیه مناسبی برای این وطن فروشی داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
شریفی
۰۹:۵۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
یه مثال ایرانی بزن ما بیسوادها هم بفهمیم ابن ربعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۰۷ آذر ۱۴۰۱
مزدک میرزایی !؟؟
لفظ آقا برای خائن وطن فروش ؟؟؟؟؟!!!!!