رشد ۱۸۶ درصدی سرمایه‌گذاری صنعتی در چهارمحال و بختیاری

سرمایه‌گذاری طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در چهارمحال و بختیاری طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸۶ درصد رشد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه‌گذاری طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸۶ درصد رشد کرد که نقش مهمی در رونق تولید و اشتعال در استان داشته است.

سجاد رستمی افزود: در ۹ ماهه امسال ۱۴۴ واحد تولیدی و صنعتی استان با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: این تعداد واحد تولیدی برای ۱۳۳ نفر در استان اشتغالزایی کرده است و این مهم بی‌شک در تعدیل نرخ بیکاری استان و تحقق برنامه‌های دولت سیزدهم در این خصوص بسیار موثر بوده است.

رستمی تصریح کرد: از جمله واحد‌های تولیدی در استان طی سالجاری می‌توان به کارخانه تولید نشاسته، کارخانه فولاد، کارگاه بسته بندی بادام، واحد‌های فعال در بخش محصولات غذایی، صنعتی و کشاورزی اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی ۴۰۰ طرح از مجموع ۲ هزار طرح صنعتی در حال اجرای استان، خاطرنشان کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی جدید در چهارمحال و بختیاری، سهم این استان در طرح‌های صنعتی فعال کشور به ۲.۵ درصد افزایش می‌یابد.

رستمی با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۴۰ واحد صنعتی و تولیدی شاخص در استان فعالیت دارد، افزود: این استان هم‌اکنون به‌عنوان تنها تولید کننده ورق‌های گالوالوم کشور، تنها تولیدکننده ورق‌های گالوانیزه خودرو خاورمیانه و دارنده نخستین مرکز خصوصی پرتودهی گامای خاورمیانه مطرح است و تنها تولیدکننده شیر خشک نوزاد با برند ایرانی، تنها تولید کننده مخازن گاز مایع ال. پی. جی (LPG)، نخستین و تنها تولید کننده صنایع آزمایشگاهی مجازی در ایران، تنها تولید کننده قطعات پلیمری خودرویی کشور و بزرگ‌ترین تولید کننده موکت و کف‌پوش خودرویی ایران در این استان فعالیت دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار