اجرایی شدن طرح تعرفه‌گذاری جدید پرستاری برای پرستاران

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اجرایی شدن طرح تعرفه‌گذاری جدید پرستاری برای پرستاران گفت: در این طرح پرستاران بر اساس عملکرد و فعالیت خود کارانه دریافت خواهند کرد.

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز با اشاره به سختی کار پرستاران در خدمات‌رسانی به بیماران گفت: ارتقاء کمی و کیفی حقوق و مزایای پرستاران در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی پنج میلیارد تومان در قالب کارانه به پرستاران پرداخت می‌شود.

محمدرضا خسروی در آیین تجلیل از پرستاران با اشاره به اجرایی شدن طرح تعرفه‌گذاری جدید پرستاری برای پرستاران گفت: در این طرح پرستاران بر اساس عملکرد و فعالیت خود کارانه دریافت خواهند کرد.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، کارانه پرستاران پیش از این بر اساس فعالیت پزشکان پرداخت می‌شد و ۱۰ تا ۱۷ درصد در اختیار پرستاران قرار داشت که با اصلاح سیستم تعرفه‌گذاری از این به بعد پرستاران باید خدماتی که انجام می‌دهند را ثبت کنند تا براساس عملکرد آن‌ها کارانه واقعی پرداخت شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه باید مقام پرستاران در حد اعلا گرامی داشته شود، گفت: معاونت درمان دانشگاه ضمن تبریک این روز تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد تا بهترین خدمات را به این قشر ارائه دهد، هر چه خدمات بهتری به پرستاران ارائه شود، نتیجه آن بهبود عملکرد و کیفیت خدمات‌رسانی این قشر است و سود آن نیز به مردم خواهد رسید.

وی با تاکید بر اینکه تیم پزشکی و پرستاری مکمل یکدیگر هستند، گفت: اگر پزشک بهترین عمل جراحی را انجام دهد، اما پرستاری خوبی از بیمار صورت نگیرد، بیمار ممکن است از دست برود که در راستای خدمات دهی مطلوبتر باید نیرو‌های پرستاری از نظر کمی و کیفی ارتقاء داده شود و وضعیت معیشتی و حقوقی این قشر نیز بهبود داده شود.

خسروی اظهار داشت: با اصلاح تعرفه‌های پرستاری حدود ۶هزار میلیارد تومان در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی در استان‌ها برای پرداخت به پرستاران قرار گرفته و طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز پنج هزار میلیارد تومان در قالب کارانه به پرستاران پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آموزش پرستاران در دستور کار قرار دارد، گفت: در چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان کمتر برخوردار که سرشار از نیرو‌های توانمند در حوزه پرستاری است، ارائه دوره‌های آموزشی برای این قشر ضروری است تا پرستاران نقش حمایت‌کننده از پزشکان و سیاست‌های دانشگاه و نقش هدایت‌گری از بیمار داشته باشند.

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه حضرت زینب کبری (س) به عنوان الگوی تمامی کادر درمان در پرستاری و تیمار از بیماران است، افزود: کار پرستاری با عشق عجین شده و منفعت مالی چندانی ندارد و همیشه شاهد بودیم نیرو‌های پرستاری در ایام مختلف به خصوص هشت سال دفاع مقدس و همه‌گیری کرونا برای حفظ جان مردم شهدای بسیاری را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه پرستاری از بیماران از ابتدای خلقت مطرح بوده است، اظهار داشت: حضرت زینب (س) در واقعه کربلا با پرستاری از مجروحان نقش واقعی خود را به نایش گذاشتند.

خسروی افزود: ۲۳۲ پرستار برگزیده در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند که از این تعداد ۱۲ پرستار استان نیز برگزیده کشوری هستند و یک پرستار نیز نشان نام (ارتباط موثر با بیمار) را دریافت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار