تکمیل طرح های برق خراسان جنوبی روی خط سرعت

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: تصمیم جدی شرکت برق منطقه ای خراسان بر تکمیل طرح های برق مورد نیاز خراسان جنوبی است.

محمودی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی گفت: تصمیم جدی ما بر این است که طرح های برق خراسان جنوبی برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و بخش صنعت استان هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسند.

او با بیان اینکه طرح اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان باید ۱۰ سال پیش شروع می‌شد که به دلایلی این کار انجام نشد، افزود: اجرای این پست یکی از زیرساخت‌های اساسی برای نهبندان است که با جدیت در حال انجام است.

به گفته مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان  در حدود دو ماهی که از آغاز آن می‌گذرد بیش از ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات برای این پست تامین شده است که داخل سایت مورد نظر موجود است و این طرح پیشرفت خوبی دارد.

او  تصریح کرد: توافق با ایمیدرو برای تخصیص سهم ۶۰ میلیارد تومانی در این طرح انجام شده است که به زودی تامین می‌شود.

محمودی اظهار کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی هم به زودی ۱۰ میلیارد تومان از سهم ۲۰ میلیارد تومانی خود در این طرح را می‌دهد و موافقت نامه برای تخصیص سهم ۱۰ میلیارد تومان استان از مبلغ ۲۰ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی در اجرای این پروژه هم باید مبادله شود.

به گفته مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان  حداقل برآورد برای اجرای طرح پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان ۲۰۰ میلیارد تومان است که برآورد اکنون ما برای اجرای این طرح ۳۰۰ میلیارد تومان است.

او افزود: برای تهیه ترانس پست نهبندان حدود ۸۰ میلیارد تومان باید هزینه شود که به زودی پیمانکار آن مشخص می‌شود و در طول یک سال عملیات اجرای ان انجام و در خرداد ۱۴۰۳ پست نهبندان برق دار خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه طرح خط تک مداره ۱۳۲ کیلو ولت تغدیه پست دیهوک طبس حدود ۶۵ درصد پیشرفت دارد که تا قبل از خرداد سال ۱۴۰۲ برق دار خواهد شد، گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی تاکنون هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سهم خود را در این طرح پرداخت کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان بیان کرد: عملیات اجرایی طرح  شاهکوه هم از دیروز آغاز شده است و سفارش ساخت ترانس و بیشتر تجهیزات مورد نیاز در این طرح انجام شده است.

محمودی افزود: طرح پست ۱۳۲ کیلو ولت شهرک صنعتی شهید رحمانی خوسف هم بر اساس اعلام نیاز شرکت شهرک‌های صنعتی در حال انجام است که شرکت شهرک‌های صنعتی ۱۵ میلیارد تومان اسناد خزانه برای سهم خود در نظر گرفته است.

او با بیان اینکه سهم استان برای اجرای این طرح ها باید مشخص شود، پیشنهاد کرد در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی برای اجرای خط ۱۵ کیلومتری زغال سنگ طبس پیش بینی شود.

برچسب ها: صنعت برق ، شهرک صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.