پیگیری اعتبار فاینانس خط ۲ مترو تبریز

استاندار آذربایجان شرقی اهتمام مدیریت شهری تبریز را مبتنی بر فعال‌سازی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام قلمداد کرد.

رضوی خرّم در افتتاح ایستگاه گازران قطار شهری تبریز، تکمیل و بهره‌برداری از این ایستگاه را یکی از اقدامات مهم شهرداری تبریز در راستای تکمیل پروژه‌های ناقص سال‌های گذشته دانست.

او گفت: خوشحالیم که این پروژه مصادف با سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و در موعد مقرر با همت مدیریت شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

او با تاکید بر اینکه توانایی و تلاش‌های شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایجاب می‌کند که هیچ پروژه‌ای در تبریز راکد نماند، افزود: پروژه ایستگاه گازران قطار شهری تبریز از جمله پروژه‌های راکد و تعطیل بود که با جدیت و همت مدیریت شهری به مرحله بهره‌برداری رسید.

 

 او اتمام پروژه‌های راکد و نیمه‌تمام را یکی از اهداف دولت و سفارشات ریاست جمهوری عنوان کرد و گفت: چنین پروژه‌هایی برای مردم مشکل ایجاد می‌کند و لازم است که سریعا این پروژه‌ها تکمیل شده و تقدیم شهروندان شود.

رضوی خرّم با تاکید بر ضرورت تکمیل خط ۱ مترو تبریز، اظهار کرد: به شکل جدی پیگیر تهیه منابع مالی، پیمانکار و فاینانس خط ۲ مترو هستیم تا بخشی از مشکلات ترافیکی و تردد شهروندان برطرف شود.

وی افزود: بابت ایراداتی که در برخی پروژه‌ها از گذشته وجود دارد، عذرخواهی می‌کنم و بار دیگر تاکید می‌کنم که مدیریت شهری در دوره فعلی با حضور مجموعه کارکنان و مهندسان و متخصصان با اهتمام جدی پیگیر پروژه‌های نیمه‌تمام است تا پروژه‌ها را به سرعت اجرا کرده و تقدیم شهروندان کند.

 

شهردار تبریز هم از رفع کامل نواقص خط ۱ مترو خبر داد و گفت: ایستگاه گازران قطار شهری تبریز طبق روزشمار و وعده‌ای که به شهروندان داده بودیم، به بهره‌برداری رسید.

 

یعقوب هوشیار افزود: از همه زحمت‌کشان و عوامل این پروژه قدردانی می‌کنم و خوشحالم که طبق وعده‌ای که به شهروندان داده بودیم، این ایستگاه در موعد مقرر افتتاح شد.

 

او با بیان اینکه پیش از این ایستگاه لاله در موعد مقرر به بهره‌برداری رسیده بود، از تکمیل و افتتاح ایستگاه شماره ۱۳ در روز ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد و افزود: با رفع نواقصی که از گذشته وجود داشته، خدمات‌رسانی به شهروندان در خط ۱ مترو بطور کامل انجام می‌شود.

 

او در عین حال از عزم جدی مدیریت شهری برای راه‌اندازی فاز نخست خط ۲ مترو خبر داد و گفت: با حمایت‌های آقای استاندار در بحث فاینانس و اوراق مشارکت امیدواریم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی فاز ۱ خط ۲ مترو تبریز را احداث کرده و تقدیم شهروندان کنیم.

 

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به افتتاح پروژه ایستگاه گازران (شماره ۱۴) خط ۱ متروی تبریز گفت: سعی کردیم متعهد به قولمان و وعده‌های داده شده باشیم.

 

او گفت: بهره‌برداری آزمایشی از فاز سه خط ۱ مترو تبریز از یک ماه گذشته آغاز شده است و از امروز، روزانه ۴ تا ۵ ساعت در این مسیر مسافرگیری انجام خواهد شد.

 

وحیدکیا از ادامه عملیات عمرانی در این خط خبر داد و گفت: بر اساس زمانبندی‌های صورت گرفته تلاش می‌کنیم ایستگاه ۱۳ خط ۱ مترو تبریز نیز در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

برچسب ها: قطارشهری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار