مرکز اطفائیه در پارک صنعتی کابل افتتاح شد

ریاست عمومی رسیدگی به حوادث و اطفائیه طالبان به منظور کنترل و جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها در پارک صنعتی کابل، یک مرکز اطفائیه را در ساحه این پارک‌ها فعال کرد.

حافظ نورالله انصار رئیس عمومی رسیدگی به حوادث و اطفائیه یکشنبه (۶ قوس) هنگام افتتاح این مرکز اطفائیه پارک صنعتی کابل گفت: در ۱۶ ماه گذشته ۱۸۰۰ واقعه حریق در کشور داشتیم که ۷۰۰ واقعه آن در شهر کابل ثبت شده که به موقع رسیدگی شدند.  

انصار گفت: به منظور ارتقای ظرفیت کارمندان خویش، ۵ دورکورس‌های دو ماهه را نیز دایر کردیم که ده‌ها تن افراد مسلکی از آن فارغ شده و بیش از ۴ هزار رضا کار دیگر را نیز تربیه کردیم.

رئیس عمومی رسیدگی به حوادث و اطفائیه کشور از مردم خواست تا در جهت کاهش خسارات ناشی از آتش ‎سوزی‌ها، مسئولان اطفائیه را به موقع در جریان بگذارند.

به گفته انصاری خبر کردن به موقع آتش‌سوزی‌ها، آزاد نمودن مسیر برای اطفائیه، مداخله نکردن در کار مسئولان ریاست اطفائیه و افشای دلایل حریق از همکاری مردم خواند.

در همین حال قدرت الله جمال معین وزارت صنعت و تجارت گفت: طالبان همواره به فکر تامین امنیت شهروندان کشور می‌باشند.

جمال با بیان اینکه وقتی یک تاجر شرکت می‌سازد تمام سرمایه‌اش خوش را در آنجا می‌گذارند گفت: تمام محصولات ما معیاری و با کیفیت است ذهنیت‌ها مبنی بر اینکه محصولات افغانی بی کیفیت است باید از بین برده شوند.

مولوی جمال معاون ریاست عمومی رسیدگی به حوادث و اطفائیه گفت: سه ماشین در این مرکز آماده شده است ساخت کشور ترکیه بوده و در ظرف سه ماه آماده شده است.

به گفته جمال این ماشین‌ها با معیارات جهانی آماده شده است که مواد بی کیفیت را قبول نمی‌کند و به کارمندان ضرر نمی‌رساند.

عبدالجبار صافی رئیس انجمن صنعت‌کاران افغانستان گفت: سکتور خصوصی و دولت مسئولیت دارند که از حریق شدن میلیون‌ها دالر سرمایه گذاران کشور درپارک‌های صنعتی جلوگیری کنند.

عبدالرحیم فیضان رئیس اتحادیه صنایع سبز افغانستان با استقبال از فعال شدن این مرکز در پارک‌های صنعتی گفت: در حدود ۹۰ درصد شرکت‌های صنعتی سیستم اطفائیه را ندارند.

فیضان فعال شدن اطفائیه درپارک‌های صنعتی را یک امر بسیار حتمی و ضروری خوانده و از مسئولان ریاست عمومی حوادث و اطفائیه کشور خواست که سیستم اطفائیه را در پارک‌های صنایع سبز افغانستان نیز فعال کنند.

این درحالی است که درآتش سوز‌های اخیر در شهر کابل و دیگر شهر‌ها بزرگ میلیون‎ها دالر به تاجران و سرمایه گذاران کشور وارد شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار