تعطیلی مزارع رمز ارز در استان قزوین

معاون صنایع سازمان صمت استان قزوین از تعطیلی مزارع رمز ارز در ۸ ماه گذشته به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی خبر داد .

میرزا عباسی معاون صنایع سازمان صمت استان در نشست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۸ واحد مجوز استخراج رمز ارز دارند و ۸ واحد دیگر هم نسبت به تولید دستگاه‌های استخراج اقدام می‌کنند.

وی افزود: کسی که متقاضی استخراج رمزارز باشد به شرکت برق معرفی می‌شود و باید از برق تجدیدپذیر برای استخراج رمزارز استفاده کند.

به گفته معاون صنایع سازمان صمت؛ در طول چند ماه گذشته به دلیل نوسانات نرخ رمز ارز، مزرعه‌های مجوزدار استان تعطیل شده اند.

میرزا عباسی گفت: آخرین بازدید از این واحد‌ها هم دو هفته پیش صورت گرفت که این واحد‌ها به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی تعطیل هستند.

وی افزود: از واحد‌های صنعتی راکد که حاوی ماشین آلات هستند بازدید می‌کنیم و مجوز‌های فعالیت آن‌ها را لغو می‌کنیم تا با برق صنعتی اقدام به استخراج رمزارز نکنند.

به گفته معاون صنایع سازمان صمت؛ در ۸ ماه گذشته هیچ مزرعه رمزارزی در استان قزوین کشف نشده و آمار‌های کشفیات استان منفی است و صرفا کشفیات فعلی به دستگاه‌های استخراج رمزارز اختصاص دارد.

در ادامه این نشست مدیرکل تعزیرات حکومتی گفت: ۵۹ پرونده کشف رمز ارز تشکیل و ۵۸ پرونده بررسی شده است.

حسن پور گفت: برای قاچاقچیان سوخت، ۲۷۱ پرونده محکومیت تشکیل و ۱۶۷ میلیارد ریال هم جریمه تعیین شده است.

وی اعلام کرد: لوازم یدکی، خانگی، سوخت، کود شیمیایی و لاستیک جزو کالا‌های اصلی قاچاق در استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان اموال تملیکی استان هم در این نشست گفت: هزار و ۳۲۰ دستگاه ماینر با ۱۳۹ پرونده در سازمان اموال تکمیلی موجود است که ۲۹۳ دستگاه با ۲۶ پرونده، حکم برائت دریافت کرده اند.
به گفته حیدری، ماینر‌های موجود فضای انبار‌های اموال تکمیلی را اشغال کرده است و برخی از ان‌ها بیش از سه سال است که در داخل انبار علیرغم احکام قطعی، همچنان تعیین تکلیف نشده اند.

معاون دادستان هم گفت: حسب قانون دستگاه قضایی مسئولیت پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارد و سایر دستگاه‌های اجرایی هم در زمینه‌ای طلاق، اعتیاد و ... به صورت مشترک با دادگستری استان فعالیت می‌کنند.
فولیان افزود: موازی کاری در دستگاه‌های اجرایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید حذف شود چرا که منجر به اتلاف منابع می‌شود و جلسات پیشگیری از وقوع جرم باید به صورت واحد برگزار شود.

برچسب ها: رمز ارز ، سازمان صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.