آخرین خبر‌ها از سریال‌های در حال ساخت تلویزیون؛ از سلمان فارسی تا سردار سلیمانی

در ماه‌های آینده شبکه‌های سیما سریال‌هایی با ژانر‌های گوناگون و متنوع را روان آنتن تلویزیون می‌کنند.

در سال‌های اخیر در ادامه پویایی و افزایش تولید سریال‌های سیما، رسانه ملی با استراتژی بهتری تولید سریال‌ها را جلو می‌برد. تنوع، جذابیت و آگاهی رسانی سریال‌های رسانه ملی بسیار حائز اهمیت است.

تا جاییکه پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما در آخرین گفت‌وگویش گفت: ۲۳ سریال در مراحل نگارش فیلمنامه و اجراست و برخی مجموعه‌های تلویزیونی هم آماده پخش هستند.

همچنین محسن برمهانی معاون سیما در بازدید از پشت صحنه سریال «محرمانه» اعلام کرد: سریال سازی یک فرآیند طولانی است و بازه زمانی خاص خود را می‌طلبد. تولید برخی از این سریال‌ها، از گذشته شروع شده که هم اکنون در مراحل پایانی است و به زودی به آنتن خواهد رسید.

وی ادامه داد: در ایام پیش رو، سریال‌های جدیدی به آنتن خواهند رسید و سال آینده هم از لحاظ سریال، رسانه ملی سال پررونقی خواهد داشت. هم اکنون ١٥ سریال آماده پخش داریم که به تدریج روی آنتن شبکه‌های تلویزیون خواهند رفت. برخی از این سریال‌ها در مرحله پس تولید، شامل اصلاح رنگ و تدوین است. برخی سریال‌ها هم مناسبتی است که در زمان مناسب خود برای بینندگان عزیز پخش می‌شود.

سریال های رسانه ملی

برمهانی در خصوص سریال‌های جدید تلویزیون افزود: در حال حاضر ۲۳ طرح سریال مصوب داریم که تا به امروز ٦ سریال برآورد آن انجام شده و قراردادهایش به امضا رسیده است، برخی هم مراحل پیش تولید را سپری می‌کنند که ان شالله به سال ۱۴۰۲ می‌رسد.

گزارشی از مراحل نگارش، پیش تولید و ساخت سریال‌های جدید آماده کرده ایم که می‌خوانید:

«سلمان فارسی»
سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری از آثار مهم و فاخر مرکز سیما فیلم است، پروژه «سلمان فارسی» که نگارش اولیه آن در ۱۳۷۸ به پایان رسیده بود، پس از وقفه ۲۰ ساله در دی‌ماه ۱۳۹۸ در کرمان کلید خورد.

قشم، شاهرود، جلفا و رود اَرَس؛ شهرک غزالی، سواحل مازندران و شهرک سینمایی نور از مکان‌هایی بودند که ظرف دو سال گذشته فیلمبرداری در آن صورت گرفت.

سلمان فارسی با تمرکز بر زندگی و زمانه این صحابه روایتی است از ایران ِعهد ساسانی، جست‌وجو در عالم مسیحیت (بیزانس) و درک محضر حضرت رسول. سری دوم این پروژه، وقایع ِپس از رحلت حضرت خاتم تا درگذشت سلمان فارسی را در برمی‌گیرد.نقش سلمان فارسی را در این پروژه سه بازیگر در سه مقطع «کودکی و نوجوانی»، «جوانی» و «میان‌سالی و پیری» ایفا می‌کنند که شجاع‌نوری در این سریال نقش دوران میان‌سالی و پیری سلمان فارسی را بازی می‌کند.

سریال های رسانه ملی

اگر فرآیند تولید این فیلم مطابق با برنامه‌ریزی پیش برود، بیزانس (که فصل میانی سریال است) پس از ۳۶ ماه، در اواخر پاییز ۱۴۰۱ به پایان می‌رسد و گروه تولید از زمستان، فصل ایران را آغاز خواهند کرد.

فرهاد اصلانی، داریوش فرهنگ، محمدرضا هدایتی، احترام برومند، رامونا شاه، علی دهکردی، مرحوم چنگیز جلیلوند، مهدی فقیه، محمدجواد جعفرپور، علیرضا مهران و چند بازیگر خارجی (از کشور‌های تونس، ارمنستان، مراکش و یونان) و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.

«موسی»
سریال «موسی» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی یکی از آثار فاخر و مهم مرکز سیما فیلم به شمار می‌آید که براساس قصص قرآنی نگارش شده و حاتمی‌کیا در حال بازنویسی فیلمنامه است، همزمان کارگاه‌های پیش تولید (صحنه و لباس) مشغول آماده‌سازی برای تولید سریال‌اند.

سریال های رسانه ملی

«حضرت معصومه (س)»
مجتبی امینی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون آخرین وضعیت پروژه حضرت معصومه (س) گفت: مدتی است که نگارش نسخه سریال حضرت معصومه (س) به پایان رسیده است و نظرات بسیار مثبتی از سوی مشاوران مذهبی درباره فیلمنامه دریافت کردیم که نویسندگان این اثر در حال بررسی و جمع‌بندی نهایی آن هستند.

سریال های رسانه ملی

امینی اظهار کرد: در حال حاضر هم وارد فاز پیش تولید صفر این سریال شده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به پیش تولید نهایی رسیده و پس آن، ان‌شاءالله ساخت مجموعه آغاز شود.

پروژه فاخر حضرت معصومه (س) به نویسندگی جواد افشار و حمید رسول‌پور، کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی مجتبی امینی با همکاری آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س) در مرکز سیمافیلم تولید خواهد شد.

«حضرت شاه‌چراغ (ع)»

احسان محمدحسنی، رئیس سازمان فرهنگی اوج شهریور ماه از امضای تفاهم‌نامه ساخت سریال احمد بن موسی (ع) خبرداد: سریال احمد ابن موسی در مودت زمان سه سال با استفاده از برگزیده‌ترین افراد فیلم نامه آن نوشته و مراحل ساخت انجام خواهد شد.

رئیس سازمان اوج در این مراسم با بیان اینکه سازمان اوج این افتخار را دارد که بعد از ساخت سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی داخلی ساخت سریال‌های صنعتی را آغاز کند، بیان کرد: سریال احمد بن موسی (ع) نباید بیش از ۱۰ سال با هزار میلیارد تومان طول بکشد چراکه معمولاً سریال‌های تاریخی این زمان و هزینه را دارد.

او در ادامه با اشاره به کوتاه کردن زمان ساخت‌ای سریال بیان کرد: این سریال بعد از پخش در کشور‌های منطقه می‌تواند همین میزان سرمایه‌گذاری را به شهرداری شیراز برگرداند.

این سریال تاریخی که با مشارکت و سرمایه گذاری شهرداری شیراز ساخته خواهد شد، قرار است با محوریت زندگی و زمانه حضرت شاهچراغ (ع)، برادر بزرگ امام رضا علیه السلام تهیه و تولید شود.

سریال های رسانه ملی

حضرت شاهچراغ (ع) که پسر ارشد امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) است در راه پیوستن به برادر خود به سوی خراسان سفر کرد، ولی در راه توسط افراد مأمون، خلیفه عباسی، در شهر شیراز به شهادت رسید.سریال حضرت شاهچراغ (ع) پس از تحقیق و پژوهش به همت سازمان اوج نگارش و مراحل تولید آن آغاز خواهد شد.

«جشن سربرون»
سریال «جشن سربرون» جزو کار‌های فاخر تلویزیون به شمار می‌رود که با اعلامِ حسن نجاریان تهیه‌کننده سریال قرار است بعد از پایان جام جهانی روی آنتن برود.

سریال های رسانه ملی

در خلاصه داستان «جشن سربرون» آمده است: «بهادر»، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه «سرخو»، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه‌ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می‌آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد جهان پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می‌کند. زخم‌های کهنه سر باز می‌کنند. هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می‌کنند. درگیری ابعاد بزرگتری می‌یابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز می‌کند.

«ترور»
سیروس مقدم کارگردان مینی‌سریال «ترور» است. مینی‌سریال «ترور» با موضوع ترور نافرجام «شهید حاج قاسم سلیمانی» به تهیه‌کنندگی حامد عنقا درصدد است تا بخشی از جایگاه رفیع و حساس این سرباز گرانقدر اسلام را به تصویر درآورد.

آخرین خبر‌ها از سریال‌های در حال ساخت تلویزیون؛ از سلمان فارسی تا سردار سلیمانی

سیروس مقدم کارگردان شناخته شده مجموعه سریال «پایتخت»، در کارنامه‌اش ساخت سریال‌های پُرمخاطبی، چون «پلیس جوان»، «اغما»، «به سوی افتخار»، «پیامک از دیار باقی»، «رستگاران»، «زیر هشت»، «مدینه»، «میکائیل» و «تا ثریا» دیده می‌شود.

«گاندو ۳»
مهدی نقویان مدیرعامل مؤسسه اندیشه شهید آوینی خرداد ماه در نشست خبری با حضور اهالی رسانه درباره جدیدترین تولیدات این مجموعه در حوزه‌های مختلف از تولید ۸ سریال جدید خبر داد که یکی از این سریال‌ها گاندو ۳ است.

سریال های رسانه ملی

مدیرعامل مؤسسه اندیشه شهید آوینی درباره ساخت فصل سوم گاندو گفت: با توجه به استقبال خوب مخاطبان از این سریال، فصل سوم آن نیز ساخته می‌شود. سال گذشته به‌دلیل کرونا تولیدات کمی داشتیم، اما امسال دو فیلم سینمایی با همکاری بنیاد فارابی و ۸ سریال در حال تولید داریم.
وی درباره جزئیات ساخت فصل سوم گاندو گفت: اکنون فیلمنامه این سریال در حال نگارش است و تولید آن حتماً امسال کلید خواهد خورد. به‌خلاف ادعایی که در دولت قبل می‌شد که می‌گفتند "این سریال جناحی است. "، در دولت جدید هم آن را می‌سازیم.

« شهباز»

تصویربرداری سریال تلویزیونی "شهباز" به کارگردانی حمیدرضا لوافی و تهیه کنندگی امیر حسین آشتیانی پور و مهدی علینقی پور به پایان رسید.
این سریال به نویسندگی مینا خدیوی در ژانر پلیسی معمایی با موضوع فضای مجازی و پلیس سایبری در ۳۰ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای تهیه و تولید شده است.
این مجموعه تلویزیونی درباره یک گروه سایبری است که به دنبال هکری بین المللی هستند. پلیس سایبری با اشراف به این فضا با مجرمین برخورد می‌کند و به داستان مردمی هم که از آن‌ها سوء استفاده شده و مورد طمعه افراد خلافکار قرار گرفته اند، می‌پردازد.

در خلاصه داستان سریال شهباز آمده است: شهباز دو سال در انتظار چنین روزی نشسته است، روزی که همه قرار است با پیدا کردن ارغوان، نفسی به راحتی بکشند. غافل از این که این بازی چرخشی دیگر در پیش دارد...

سریال های رسانه ملی

«ضد»
سریال امنیتی «ضد» که با نام «دیگران» هم شناخته می‌شود این ایام، آخرین روز‌های تصویربرداری را به کارگردانی ابراهیم شیبانی و تهیه کنندگی علیرضا جلالی سپری می‌کند. این سریال قرار است در ۳۰ قسمت به تولید و تدوین برسد و سیمافیلم با آماده شدن آن را برای پخش از یکی از شبکه‌های سیما در کنداکتور قرار خواهد داد. این سریال فضایی جاسوسی دارد در بستر قصه خود به جریان نفوذ نیز می‌پردازد.

سریال های رسانه ملی

«عاشورا (ل ۳۱)»
سریال «عاشورا (ل ۳۱)» به کارگردانی هادی حجازی‌فر ساخته شده است، این مینی‌سریال به رشادت‌های لشکر ٣١ عاشورا می‌پردازد و ضمن نمایش فراز‌هایی از مجاهدت‌های خاموش برخی از دلاوران این لشکر در عملیات‌های خیبر و بدر و نمایش رشادت‌های حمید باکری، زندگی و شهادت مهدی باکری را محور داستان خود قرار داده است.

سریال های رسانه ملی

شهید مهدی باکری در عملیات‌های متعددی، چون فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، والفجر‌های مقدماتی ۱، ۲، ۳، ۴ و... حضور داشت و در عملیات بدر در چنین روزی (۲۵ اسفندماه سال ۶۳) در روستای حربیه به شهادت رسید. شهید حمید باکری نیز در ۶ اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به درجه شهادت نائل شد.

«عشق کوفی»
تصویربرداری این سریال که به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی همزمان با شروع محرم آغاز شد. لعیا زنگنه به عنوان بازیگر جدید و در نقشی متفاوت به سریال «عشق کوفی» اضافه شد.

سریال های رسانه ملی


«عشق کوفی» قرار است روایتگر یک عشق در کوفه سال ۶۱ هجری قمری باشد و ماجرای آن تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهدا (ع) ادامه پیدا کند.

«طلاق»
ابوالقاسم طالبی پس از ساخت دو مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان»، ساخت مجموعه‌ای را عهده‌دار است که به مسائل روز جامعه توجه دارد.

سریال های رسانه ملی


«طلاق» جزو آثار الف فاخر تلویزیون است که در مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود و به زودی پخش خواهد شد.او قصه‌ای در هم تنیده شده را طراحی و به نگارش در آورده که به مسائل اجتماعی می‌پردازد و در دل قصه‌ها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز شده است.

«نون خ ۴»
تصویربرداری فصل چهارم «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی، آغاز شده و سازندگان آن در تلاش هستند این سریال را برای پخش در نوروز و رمضان ۱۴۰۲، آماده کنند.

سریال های رسانه ملی

فصل اول این مجموعه، یکم تا پانزدهم فروردین ۱۳۹۸ در ۱۵ قسمت از شبکه یک سیما پخش شد. فصل دوم «نون خ» در ۱۷ قسمت از ۲۲ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ و سومین فصل آن هم نوروز ۱۴۰۰ روی آنتن رفت.

«مستوران ۲»
فصل دوم سریال «مستوران» به کارگردانی سیدعلی هاشمی در حال تصویربرداری است، این سریال عاشقانه‌ای برگرفته از قصه‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی است، به قلم محمد حنیف به نگارش درآمده است.فصل اول سریال «مستوران» به کارگردانی مسعود آب‌پرور و سیدجمال سیدحاتمی تابستان امسال از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

سریال های رسانه ملی

«محرمانه»
سریال «محرمانه» به کارگردانی محمود معظمی، نویسندگی مهدی حمزه و تهیه‌کنندگی سید رامین موسوی، روایتی است از پیشرفت‌های علمی دانشمندان کشورمان در حوزه پزشکی و ساخت واکسن کرونا که واکنش مغرضانه دشمن را در بردارد تا با ایجاد اختلال، مانع از دست‌یابی ایران به این موفقیت بزرگ شوند.

سریال های رسانه ملی

فاطمه گودرزی، زهیر یاری، بهناز نادری، آرش آصفی، علیرام نورایی، امیرمحمد زند، ایرج نوذری، علیرضا جلالی تبار، علی جلالی از جمله بازیگرانی بودند که در بازدید معاون سیما حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و تجربه همکاری شأن با این اثر پرداختند.

«نیکان»
سریال «نیکان» با بازی پژمان بازغی و سیما تیرانداز به کارگردانی علی سرآهنگ برای شبکه پنج سیما ساخته می‌شود و هنوز زمان پخش آن مشخص نیست.

«همه گیری»
تصویربرداری سریال تلویزیونی «همه گیری» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان در کاشان به پایان رسید و این روز‌ها در مرحله تدوین است.عوامل سریال تلویزیونی «همه گیری» به کارگردانی محمدصادق بکتاشیان و تهیه‌کنندگی سعید کمانی چند ماهی در لوکیشن‌های مختلف در حال تصویربرداری بودند. این فصل از سریال روایتگر موج پنجم همه گیری کرونا در کشور است.

سریال های رسانه ملی

این سریال سه فصلی که فصل اول آن پاییز امسال از شبکه سه سیما پخش شد، روایتگر دلاوری‌ها و فداکاری‌های مدافعان سلامت و کادردرمان در ایام کروناست.

«تب‌سالی»
سریال «تب‌سالی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین‌حسینی در گروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما ساخته می‌شود.
این سریال در ۲۶ قسمت به نویسندگی مرجان اشرفی‌زاده، سمانه نامدار و تهمینه بهرام درباره زیست دوران کرونا با تمرکز بر پزشکان و پرستاران و با محوریت ابعاد مختلف کرونا در یک بیمارستان تولید و در آن به شهدای سلامت (اولین پرستار شهید و...) اشاره خواهد شد.

«آقای قاضی»
مجموعه نمایشی «آقای قاضی» به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و کارگردانی سجاد مهرگان روی آنتن شبکه رفت و بهزاد خلج نقش قاضی این مجموعه را ایفا کرد. بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما در خبری از جدی شدن ساخت فصل دوم این سریال خبر داد.

سریال های رسانه ملی

ملک محمدی همچنین به ساخت فصل جدید یک سریال دیگر اشاره و بیان کرد: فصل سوم سریال «وضعیت زرد» به کارگردانی مجید رستگار نیز از دیگر آثاری است که در دستور کار برای تولید قرار دارد. مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی بودند.

«حکایت‌های کمال»
قدرت الله صلح میرزایی کارگردان فصل اول سریال «حکایت‌های کمال» که ساخت فصل دوم این سریال را هم بر عهده دارد اعلام کرد: متن فصل دوم این سریال در حال نگارش است و احتمالاً تا ۲ ماه دیگر پیش تولید این مجموعه را هم شروع کنیم. تهیه‌کننده این سریال تغییر کرده است و اکنون امیر طالبی کاشانی تهیه کنندگی این مجموعه را بر عهده دارد.

«حبیب»
سریال «حبیب» عنوان مجموعه جدیدی است که چندی پیش در سوریه فیلمبرداری شد. کار جدیدی که بسیج صدا و سیما به عنوان اولین سریال تلویزیونی ایران در سوریه ساخته، احتمالا ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برسد.

مجموعه‌ای که هنوز شبکه پخش‌کننده آن مشخص نشده، اما در ۲۹ قسمت ماجرای مستشاران در سوریه و داستانِ محورت مقاومت، حزب‌الله و فرماندهان ایرانی را روایت می‌کند. اتفاقاتی که شاید تاکنون کمتر درباره آن فیلم و سریال ساخته شده و سریال «حبیب» قرار است آن‌ها را به نمایش بگذارد.

سریال های رسانه ملی

در این مجموعه تلویزیونی امین زندگانی نقش یک نیروی امنیتی ما که به عنوان مستشار در سوریه فعالیت می‌کند را مقابلِ دوربین ایفا کرده است. سوگل طهماسبی نقش همسرِ او و بقیه بازیگران عمدتاً سوری‌اند.

سریالِ ۲۹ قسمتی که مجاهدت‌های مدافعان حرم را به تصویر می‌کشد؛ مجاهدت‌هایی که تا به حال کمتر درباره‌اش در قابِ تصویر صحبت شده و از این جهت فضایِ بکر و جذابی را در معرضِ نگاه مخاطب قرار خواهد داد.

«شهید محسن حججی»
یکی از مجموعه‌هایی که مخاطبان می‌خواهند در جعبه جادو تماشایش کنند، سریالی از زندگی شهید محسن حججی است، کاری که به تعبیرِ رسول صانعی نویسنده و کارگردان از اربعین شهادتِ حججی تحقیق و پژوهش آن شروع شد.

رسول صانعی نویسنده و کارگردان سریال شهید محسن حججی گفت: کار ۱۰ قسمتی که فیلمنامه آن آماده است و توافق‌ها با نیروی زمینی سپاه اتفاق افتاده، اما در موقع اجرا، مشکلاتی برای آن ایجاد شد که امیدواریم با برطرف شدنِ آن بتوانیم هرچه زودتر این کار را جلوی دوربین ببریم.

سریال های رسانه ملی

وی افزود: کاری که نسخه سریالی و سینمایی آن طراحی شده و می‌تواند همچون «موقعیت مهدی» روی پرده سینما‌ها بیاید و نسخه سریالی‌اش از تلویزیون پخش شود. خوشبختانه همان‌طور که مخاطب نگاهِ خوبی به «ایستاده در غبار»، «موقعیت مهدی» و خیلی از کار‌های دیگر که درباره قهرمانان واقعی ما ساخته شده، داشته این اتفاق برای سریال و فیلم شهید حججی هم خواهد افتاد.

علیرضا افخمی در گفت‌وگویی اعلام کرد:این روز‌ها در مرحله ایده‌پردازیِ مجموعه‌ای ماورایی قرار دارد. این مجموعه از سوی سیمافیلم برای ماه رمضان ۱۴۰۲ سفارش داده شده که مراحل طرح و ایده آن پیش می‌رود.«احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی محمودرضا تخشید نیز در ژانر ماورایی برای رمضان ۱۴۰۰ ساخته شد.

«الف دزفول»
سریال «الف دزفول» را مرجان اشرفی‌زاده نوشته است. این سریال درباره مقاومت مردم دزفول در مقابل موشک‌باران عراق است و داستان آن از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۵ را به تصویر می‌کشد. مرجان اشرفی‌زاده اصالتاً اهل دزفول است و به همین خاطر برای نگارش این سریال انتخاب شده است. موضوع اصلی سریال به اتفاق‌های پشت جبهه می‌پردازد.

سریال های رسانه ملی

محسن علی اکبری تهیه‌کننده «الف دزفول» گفت: منتظر تصمیم مدیران سیمافیلم هستیم که به محض تصمیم قطعی، برآورد و آماده شدن قرارداد‌ها و مقدمات کار به احتمال زیاد "الف دزفول" اولویت اول است. مرجان اشرفی‌زاده هم به احتمال زیاد کارگردان ما خواهند بود؛ به هر حال از ابتدا می‌گفتند متولد آن منطقه‌‍‌اند و سریال را هم به رشته تحریر درآورده‌اند.

«ماه و غزل»
محسن علی اکبری تهیه‌کننده درباره سریال «ماه و غزل» گفت: داستان آن در مقطع امام سجاد (ع) می‌گذرد و احتمال دارد این سریال بعد از مجموعه تلویزیونی "الف دزفول" ساخته شود. سریالی که سعید رحمانی به نگارش درآورده و مصوب شده است. در فیلمنامه این مجموعه تلویزیونی هم به حضرت ام‌البنین (س) پرداخته می‌شود و هم خانمی به نام "ماریه" که ایشان هم در بحث واقعه کربلا نقش تأثیرگذاری داشته‌اند. این دو شخصیت حضور واقعی دارند و همچنین به بازار یزید و شخصیت‌های منفی آن نیز پرداخته می‌شود.

بنابر گفته علی اکبری، داستان دو سال بعد از اتفاق کربلا آغاز می‌شود، اما نه واقعه حضرت زینب (س)، بلکه در مقطع امام سجاد (ع) در مدینه و شام قصه می‌گذرد. بحث بازار یزید و از طرفی هم حضرت ام‌البنین (س) را نیز در داستان دارد. ان‌شاءالله مقدمات تولید فراهم شود سازمان صداوسیما هم راغب‌تر این کار را شروع کنیم.

«حضرت اجل خان»
پیش تولید سریال حضرت اجل خان (بابا) خان به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور آغاز شده است تا خودش را برای آنتن ماه مبارک رمضان شبکه سه آماده کند. این سریال، اثری تاریخی در ژانر ملودرام است. سریال به قلم سعید مطلبی است که وقایع آن از اواخر دوران قاجار آغاز می‌شود. به امید خدا تمام سعی و توان‌مان را به کار می‌گیریم تا برای پخش در ماه مبارک رمضان آماده شود.

محمدمهدی عسگرپور در کارنامه خود سریال‌های «شیدایی»، «جراحت»، «رهایم نکن» و... را به ثبت رسانده است. مجموعه ۲۶ قسمتی حضرت اجل خان (بابا) خان به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید می‌شود.

«روزی روزگاری جنوب»
سریال «روزی روزگاری جنوب» به کارگردانی مشترک منیر قیدی و محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری از تولیدات شبکه پنج سیما به شمار می‌آید که در مراحل پایانی نگارش فیلمنامه قرار دارد و با موضوع دفاع مقدس جلوی دوربین خواهد رفت.

بخشی از سریال‌های در دست تولید در مراکز استانی به شرح ذیل است.

«ابر می‌بارد» مجموعه تلویزیونی با موضوع زحمات کادر درمان به کارگردانی رضا معینی در صداوسیمای مرکز گیلان ساخته شده است. این مجموعه زندگی و ایثارگری پرستاران یکی از بیمارستان‌های رشت و تلاش نهاد‌های درگیر در مهار بحران کرونا به ویژه شهدای سلامت و گروه‌های جهادی را در ۱۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای روایت می‌کند که از شبکه اول سیما روی آنتن خواهد رفت.

«نقش خاک» در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای به کارگردانی آرش معیریان داستان دو خانواده را روایت می‌کند که در کار سفالگری در لاله جین از توابع استان همدان هستند، همچنین درامی عاشقانه و اجتماعی دارد که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری استان همدان تولید شده است.

سریال «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی قصه مردی است که به شهادتِ تاریخ، در برابر استبداد و استعمار قد علم کرد؛ مستقلاً در مقابل تجاوز در مناطق مختلف ایران از جبهه کردستان وارد عمل شد تا جلویِ رفتار‌های تجاوزگرانه‌شان را بگیرد.

سریال های رسانه ملی

محمود پاک‌نیت به عنوان حاکم سنندج حضور دارد و نام کاراکترش «شریف‌الدوله» است. احمد نجفی به عنوان فرمانده قوای روس، جلیل فرجاد در نقشِ آیت‌الله شریعتمدار (یکی از روحانیون سنی منطقه)، پیام دهکردی خلیل‌خان برادر سنجرخان، علی اوسیوند پیشکارِ حاکم سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (ندیمه زنِ سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضا خان)، قطب‌الدین صادقی سردار رشید و ناظر کیفی پروژه و همچنین حسن ترّقی (فیض‌الله خان)، شیما ملایی (زنِ سنجرخان)، لیلی سعیدی (زن خلیل‌خان)، سودا قنبری (زن برادر سنجرخان)، زاهد زندی (برادر دیگر سنجرخان) و تارا قبادی (زن دوم سنجرخان) به عنوان بازیگران بومی در این سریال تلویزیونی حضور دارند.

یکی از آن‌ها سریال شهید دوران است که در فارس طرح و نگارش فیلمنامه‌اش پیش می‌رود. حتی محمود معظمی به عنوان کاندیدای اصلی کارگردانی این روز‌ها روی متنِ این سریال کار می‌کند.

شیرعلی مردان‌خان سریال دیگری است که این روز‌ها پیگیری می‌شود؛ کاری که سعید سلطانی کارگردان سرشناس نوشته و قرار بود خودش کارگردانی کند. اما به نظر می‌رسد با درگیر شدن در کار‌های دیگر، معاونت امور استان‌ها به دنبال گزینه دیگری است تا این سریال را بسازد.

شیرعلی‌مردان بختیاری همچون میرزا کوچک‌خان جنگلی و آیت‌الله مدرس از وطن‌خواهان مبارزی بود که ضمن مقابله با عوامل بیگانه و خارجی از مخالفان جدی رضاشاه بود. در نهایت نیز توسط عوامل رژیم پهلوی به زندان قصر افتاد و در روز ۱۷ آذر سال ۱۳۱۳ اعدام شد و به شهادت رسید. این مبارز بختیاری فرزند سردار بی‌بی مریم است که چندی پیش سریال "بانوی سردار" از شبکه‌های تلویزیون روی آنتن رفت.

چند سالی است که مطرح می‌شود فریدون حسن‌پور کارگردان شناخته شده قصد دارد در گیلان سریال ۳۰۰ قسمتی به نام «مادر ایران»بسازد که البته با صحبت‌های جدید رئیس مرکز سیمای استان‌ها به ۶۴ قسمت کاهش پیدا کرده که به محضِ تخصیص بودجه‌اش در گیلان کلید خواهد خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
بسیار عالی، ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۳:۲۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
لطفاً سریال که با زبان و فرهنگ استان ها هستند بیشتر بسازید
مثل نون خ و پایتخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سلام چرا سریال زندگی آیت الله طا لقانی را به نویسندگی حامد قربانی نمی سازید واقعا روی ان زحمت کشیده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
شبکه های شهرستانی و شبکه های خصوصی را هم راه اندازی کنید
هر وزارتخانه و یا شرکتهای مهم فولاد و پتروشیمی و خودروسازیها میتوانند شبکه های اختصاصی تلویزیونی مخصوص به خود داشته باشند مخصوصا دانشگاهها و مدارس و دبیرستانها و غیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
رواج و نشر هویت و تمدن ایرانی در کنار فرهنگ اسلامی جواب خواهد داد.چرا هیچ اثری از فرهنگ و تمدن ایران ساخته نمیشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
چرا از تاریخ چند هزارساله ایران فیلم و سریال نمیسازید.فرق شما با خارجی هایی که تاریخ و فرهنگ و هویت ایران را نشانه گرفتند چیه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
چرا با هویت و تاریخ ایران مشکل دارید این همه سریال از تاریخ اسلام ساختین یکبار هم از تاریخ ایران بسازید.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۲۵ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سریال های استانی بازیان اون استان بسازید خوب هست
مثل پایتخت و نون خ سریال های محلی با فرهنگ و زبان اون شهر بسازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
کاش یه کارگردان جدی تر سریال سردار سلیمانی رو میساخت
سیروس مقدم بیشتر برای کارهای طنز و سریال های درام و ایناس نه سریالی مثل ترور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
منتظر حضرت موسی و سلمان فارسی و تقریبا نود درصد این سریالها هستبم اگه عمر کفاف بده البته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
من تلویزیون نگاه نمی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
به درک و‌ممنون باهامون به اشتراک گذاشتی نظر مفیدتو خخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
نگاه نمیکنی ولی پیگیر خبر ساخت سریال های تلویزیونی هستی،جالبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
خب نگاه نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
عالی است
باید نسل جوان رشادت های ایرانیان و تو تاریخ معاصر بیشتر بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سريال عاشورا : اميدوارم آقاي حجازي فر توجيح شده باشند كه سريال رو به زبان فارسي بسازنند و مانند فيلم موقعيت مهدي با زيرنويس فارسي توليد نشه. خيلي حس بدي هست كه فيلم داخلي رو بخواهي به صورت زيرنويس نگاه كني و احساس بيگانگي نسبت به شخصيت ها داشته باشي و مطمئنا پس از چند دقيقه از ديدن فيلم منصرف ميشي !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد سعید
۱۳:۲۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
سلام.
زبان آذری یکی از زبان های این کشور هست، اشکالی داره چند فیلم انگشت شمار با این زبان ساخته بشه؟ شما فیلم زبان اصلی (انگلیسی) با زیر نویس نگاه نمی کنید؟ در جهان سی صد میلیون ترک زبان وجود دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
مثبت دادم ولی به زبانهای بومی هم باید فیلمهای زیبایی ساخته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
بنظرم حق مردم آذری زبان هست که یک سریال با زبان خودشون از شبکه سراسری ببینند در ضمن بسیاری از مردم ایران با اینکه آذری نیستند اما با این زبان آشنایی دارند
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۹:۱۰ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
درست یه مقدار ضد حاله چون همش باید زیر نویس بخونی و از قیافه و حرکات بازیگران جا میمونی،ولی زبان آذری خدایی شیرینه.دم همه آذری زبانان کشور که خیلی هم با معرفت هستن.گرم گرم گرم.
آخرین اخبار