ناآرامی‌های بلژیک به هلند نیز سرایت کرد

پلیس بلژیک به دنبال ناآرامی‌های ده‌ها معترض را بازداشت و روانه زندان کرد در همین حین مردم هلند نیز به خیابان‌ها آمدند.

به دنبال شکست تیم ملی بلژیک در مقابل مراکش مردم خشمگین به خیابان‌های بروکسل ریختند و فضای شهر را ناآرام کردند به طوری که این ناآرامی‌ها به دیگر شهر‌ها و نیز به هلند هم سرایت کرده است. در همین حال پلیس ده‌ها معترض را بازداشت و آن‌ها را روانه زندان کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس هلند اعلام کرد که این خشونت‌ها در شهر روتردام هم رخ داده است و معترضان مواد آتش زا و مواد منفجره پرتاب کرده اند و پلیس هم با صد‌ها معترض برخورد کرده است.

به گفته پلیس بلژیک، معترضان با مواد منفجره و آتش زا یک بزرگراه را به آتش کشیده اند و برای مدتی رفت و آمد در این بزرگراه را با مشکل مواجه کرده اند. برخی از منابع خبری از ابراز خشونت بلژیکی‌ها در خیابان‌ها به جنگ خیابانی تعبیر کرده اند که برخی شهر‌ها را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

این ناآرامی‌ها به تدریج به سایر شهر‌های بلژیک از جمله انتورپ و لیژ هم سرایت کرده است. برخی از هواداران خشمگین تیم ملی بلژیک در بروکسل شیشه برخی از فروشگاه‌ها را شکسته و چندین خودرو را به آتش کشیدند.

حدود ۱۰۰ نیروی پلیس برای مقابله با هواداران خشمگین به صورت آماده باش در آمده بودند و از مردم عادی خواسته شده بود از تردد‌های غیرضروری در معابر عمومی پرهیز کنند. بعد از باخت ۲ بر صفر تیم فوتبال بلژیک در برابر مراکش در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، معترضان بلژیکی یکشنبه شب در بروکسل به خیابان‌ها آمده و با پلیس درگیر شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۰۸ آذر ۱۴۰۱
خدا جای حق نشسته. اومدید از خرابکار ها و اغتشاشگرا حمایت کردید تو ایران و از دولت خواستید حقوق بشر رو دربرابر این اراذل بی رحم کامل اجرا کنن. حالا تو کشورا خودتون افراد مشابه اغتشاشگرا ایران رو بجای معترض خطاب کردن خرابکار می گید. توصیه ما به شما رعایت حقوق بشر و آزادی معترض های بی گناه بلژیکی و هلندی از زندان و بازداشتگاه است.
آخرین اخبار