نصب ۶۰ دستگاه شتاب‌نگار در اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۶۰ دستگاه شتاب‌نگار مجهز به سامانه راه‌اندازی هشدار و پیش‌آگهی برای زلزله در استان اصفهان نصب و راه اندازی شده است.

منصور شیشه فروش افزود: دستگاه‌های شتاب نگار را مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در مناطق مختلف نصب کرده که حدود ۱۰ دستگاه آنلاین است و سنجش ابعاد حوادث زلزله و خسارت ناشی از آن را با انتقال سریع اطلاعات به صورت برخط اعلام می‌کنند.

او با اشاره به راهبرد‌های پیشگیری و کنترل خطر زلزله، اظهار کرد: مکان‌یابی و مناسب‌سازی کاربری‌ها در مناطق شهری و روستایی و تأسیسات مهم، بهبود و نظارت بر ساخت‌وساز با بهکارگیری نیرو‌های متخصص و ماهر، ممنوعیت جلوگیری از ساخت‌وساز‌های غیرایمن در برابر زلزله، الزام همه واحد‌های مسکونی برای بیمه شدن، استانداردسازی مصالح پایه و اصلی و ایمن‌سازی و بهسازی ساختمان‌های دولتی و عمومی از سیاست‌های اصلی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برگزار مانور زلزله و ایمنی مدارس ویژه دانش‌آموزان در ۵۶۰۰ واحد آموزشی استان خبر داد و گفت:در مانور زلزله و ایمنی که امروز با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور برگزار شد، ۹۶۰ هزار دانش‌آموز اصفهان زیر نظر حدود پنج هزار مربی آموزش‌های لازم از جمله پناه‌گیری صحیح و اصول ایمنی همچنین تخلیه اضطراری در برابر زلزله را فرا گرفتند و تمرین کردند.

شیشه فروش گفت: تلاش کردیم هر مدرسه به یک پایگاه امدادی تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.