چین با پرینتر سه بعدی هواپیمای جنگی می‌سازد

طبق گزارشی جدید چین برای ساخت هواپیما‌های جنگی از فناوری چاپ سه بعدی استفاده می‌کند.

اخبار زیادی درباره شگفتی‌های فناوری چاپ سه بعدی، کارآمدی، صرفه جویی در هزینه‌ها و قدرت آن منتشر شده اند، اما بیشتر اوقات در خانه‌ها و هواپیما‌ها به کار می‌رود.

در همین راستا نشریه گلوبال تایمز در گزارشی خبر داده است چین از این فناوری برای ساخت هواپیما‌های جنگی استفاده می‌کند.

لی شیائودان یکی از اعضای جوانان کماندوی لو یانگ در موسسه تحقیقات صنایع دستی شرکت هواپیماسازی شن یانگ در این باره به CCTV چین گفت: ما فناوری‌های چاپ سه بعدی در هواپیما را در مقیاس وسیع در سطح مهندسی به کار گرفته ایم و در این زمینه در جهان پیشرو هستیم.

یکی از دلایل این امر تقاضای روزافزون برای هواپیما‌ها است که سبب شده تولید آن‌ها به شیوه سنتی در سال ۲۰۱۳ میلادی به سقف بی سابقه‌ای برسد.

فناوری‌های چاپ سه بعدی تازه و پیشرفته اکنون تولید هواپیما‌های جدید با قدرت ساختاری بالا، مدت زمان سرویس طولانی، هزینه اندک تولید و فرآیند سریع تولید را ممکن می‌کنند.

روش‌های سنتی تولید موانع بسیاری دارند از جمله استفاده از پرچ یا جوش دادن برای اتصال قطعات به یکدیگر؛ اما با کمک فناوری سه بعدی یک قطعه یکپارچه ساخته می‌شود و ساختار حاصل از قدرت بیشتر و عمر طولانی تری بهره می‌برد.

علاوه بر آن در فرایند پرینت سه بعدی هیچ ماده‌ای به هدر نمی‌رود و قطعات سبک‌تر تولید می‌شوند. به این ترتیب هواپیما می‌تواند مسافت طولانی تری را طی کند و عملکرد بهتری نیز داشته باشد. علاوه برآن فرایند سه بعدی بسیار سریع است و در نتیجه پشتیبانی لجستیکی ساده‌تر و ارزانتر خواهد بود.

منبع: اینترستینگ انجینرینگ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.