فعالیت ۲۲۰ شرکت در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: هم‌اینک ۲۲۰ شرکت دانش بنیان، استارتاپی، فناور و شرکت خلاق با ظرفیت یک‌هزار و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و کارآمد و ۱۶۴ دستیار فناور در این پارک مشغول به فعالیت هستند.

محمدنبی شهیکی  با بیان اینکه پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان موفق‌ترین پارک کشور شد اظهارداشت:در آیین نکوداشت سالروز تاسیس معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم به میزبانی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و با حضور معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری، وزیر علوم و معاونان پژوهشی و فناوری، پارک‌های علم و فناوری موفق از نظر شاخص‌های مختلف معرفی شدند و از منتخبان تقدیر به عمل آمد.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در کنار پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و در مجموع ارزیابی شاخص‌ها به عنوان پارک‌های برتر کشور معرفی شدند.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: این پارک با مساحت ۵۰ هزار مترمربع متشکل از مجتمع نوین، مجتمع نوگام، مجموعه نوآوران مجموعه کارگاهی فناوران ۱ تا ۶ و کارخانه نوآوری است که تاکنون در این پارک بیش‌از ۲۲۰ شرکت مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۹۱ تأسیس شد که با شکل‌گیری پارک، فعالیت‌های مرتبط با کارآفرینی و شرکت‌های دانش‌بنیان به تدریج از سال ۱۳۹۴ تاکنون توسعه یافته و امروز به عنوان یکی از پارک‌های نمونه و شاخص در کشور مطرح است.

شهیکی تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان در راستای ایجاد اشتغال، تشویق فعالیت‌های اقتصادی با ایجاد شرکت، انتقال و تجاری‌سازی فناوری، بهسازی مناطق محروم و تشویق، حمایت و ایجاد روحیه کارآفرینی و رقابت به راه‌اندازی مراکز نوآوری و رشد اقماری در شهرستان‌های زابل، چابهار، ایرانشهر، سراوان، زهک و بمپور اقدام کرده است.

وی بیان کرد: کارخانه نوآوری در۲ فاز در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید که مجموعه‌ای متشکل از همه فضاها، سازوکار‌ها و ساختار‌های لازم برای شکل‌گیری، رشد و توسعه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نوآورانه است که با در نظر گرفتن تمام نیاز‌های لازم برای رشد یک واحد کسب و کاری کوچک، اقدام به جمع‌آوری زیرساخت‌ها در کنار هم می‌کند و نقش بسزایی در شکل‌گیری فرهنگ پویا و اجتماع نوآوری دارد.

رئیس پارک علم و فناوری سیستان وبلوچستان گفت: هدف از تأسیس این مجموعه مبدل شدن پارک علم و فناوری استان به قطب نوآوری و استارتاپ در منطقه جنوب شرق کشور است.

وی افزود: یکی از نکات قابل توجه و مهم این است که بنای اصلی اقتصاد سیستان و بلوچستان باید بر اساس دانش و علم روز تدوین و برنامه‌ریزی شود که در این راستا فناوری خدمات تجاری نوآور قطعا می‌تواند نجات‌دهنده و اهرم خوبی برای ایجاد تحول جدی در اقتصاد این استان باشد.

شهیکی با تاکید بر اینکه اقتصاد بی‌وزن جزو مزیت‌های راهبردی استان محسوب می‌شود گفت: تجارت بخش خدمات، تاثیر عمده‌ای در تولید و افزایش میزان اشتغالزایی در این استان داشته و می‌تواند زمینه‌ساز فرصت‌های شغلی جدید شود که بخش عمده‌ای از این فرصت‌ها مربوط به اقتصاد بی‌وزن خواهد بود.

وی تصریح کرد: سیستان وبلوچستان جزو معدود استان‌هایی است که بالاترین ظرفیت ترانزیت جاده‌ای، هوایی، ریلی، دریایی و بین المللی را داراست و با توجه به دورنمای پیشرفت‌های گسترده در حوزه‌های ریلی و دریایی که در آینده نزدیک به تحقق خواهد پیوست یکی از پایه‌های توسعه استان، توسعه مبتنی بر تجارت‌های شکل گرفته بر پایه ترانزیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار