اجرای طرح خرید تضمینی زیتون در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح خرید تضمینی زیتون از باغداران استان برای نخستین بار اجرا می‌شود.

علی بخش شجاعی با اشاره به خرید تضمینی زیتون از باغداران کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح امسال برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود و استان ما نیز جزو ۵ استانی است که این طرح در آن اجرایی خواهد شد.

او با بیان اینکه اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی شهرستان بویراحمد به عنوان مباشر طرح خرید حمایتی زیتون انتخاب شده است، افزود: زیتون با قیمت حمایتی ۱۶ هزار و ۱۰۰ تا ۲۵ هزار تومان از باغداران خریداری می‌شود.

شجاعی نبود صنایع استحصال (استخراج) روغن، نبود آزمایشگاه اسیدیته در کارگاه‌ها و تامین نشدن سبد مخصوص از جمله مشکلات پیش روی تعاون روستایی برای خرید حمایتی زیتون عنوان کرد و ادامه داد: زیتون‌هایی که از آن‌ها بین ۱۴ تا ۲۲ درصد روغن استحصال می‌شود جزو خرید تضمینی میوه روغنی زیتون هستند و در دسته زیتون معمولی، بکر و فرابکر قرار می‌گیرد.

۸۸۰ هکتار باغ بارور زیتون در استان کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد که امسال پیش بینی حدود ۴۰۰ تن برداشت زیتون که تقریبا ۲۰۰ تن کنسروی و ۲۰۰ هزار تن زیتون روغنی از باغ‌های این محصول در استان کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

در سطح شهرستان‌های استان در حوزه‌های کهگیلویه و گچساران، چرام و باشت تعاون روستایی استان برای خرید حمایتی زیتون حضور دارند که این نوع از خرید تا پایان برداشت زیتون ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.