پرداخت ۲۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی

از ابتدای امسال تا پایان آبان ۲۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۲۰ هزار نفر از فعالان بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پرداخت تسهیلات این بانک در زیر بخش‌های کشاورزی از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

هوشنگ طاهری افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ۲۳ هزار و ۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به بیش از ۲۰ هزار نفر از فعالان بخش کشاورزی استان پرداخت شده است این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۱۹ هزار و ۹۹۸ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک پرداخت شده بود.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به پرداخت چهار هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ تصریح کرد: این تسهیلات به ۳۱۱ طرح پرداخت شده و این بانک استان از نظر درصد جذب اعتبار رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرداخت تسهیلات به مبلغ ۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد ریال به ۷۶ طرح به منظور ایجاد و توسعه ۲۹ هکتار گلخانه جدید در سال ۱۴۰۱ را از دیگر اقدامات بانک کشاورزی استان برشمرد و گفت: این بانک در خصوص میزان پرداخت تسهیلات این بخش نیز در رتبه‌بندی کشور از استان‌های برتر اعلام شد.

طاهری خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات سفر رئیس‌جمهور و اعضای هیات دولت نیز ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۶۳ طرح پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی از بانک‌های فعال در حوزه پرداخت تسهیلات فرزندآوری است، اظهار داشت: امسال ۷۵۷ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۵۶۷ متقاضی پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: از محل تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج نیز ۷۸۱ میلیارد ریال، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه و دامدار کارت یک هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال و سایر تسهیلات از جمله کشاورز کارت، بهسازی مسکن روستایی، حمایت از عشایر و مکانیزاسیون کشاورزی نیز ۱۰ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در سالجاری به متقاضیان پرداخت شده است.

طاهری همچنین به عملکرد صندوق بیمه کشاورزی در حمایت از کشاورزان و دامداران بیمه‌گذار خسارت‌دیده اشاره کرد و افزود: صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی منتهی به مهر ماه ۱۴۰۱ مبلغ یک هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال غرامت در زیر بخش‌های محصولات زراعی، باغی، دام، طیور، آبزیان و ابنیه پرداخت کرده و بررسی پرونده سایر بیمه‌گذاران و پرداخت غرامت‌ها همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.