آمریکایی‌ها دیر یا زود خواستار خروج واشنگتن از ناتو خواهند شد

قانونگذار روس می‌گوید ایده خروج آمریکا از ناتو دیر یا زود طرفداران بیشتری پیدا خواهد کرد.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته دولتی مجلس دومای روسیه در امور بین الملل روز سه شنبه گفت این ایده که آمریکا باید از عضویت ناتو خارج شود، حمایت بیشتری از جانب آمریکایی‌ها خواهد یافت.

به گزارش ایتارتاس، وی افزود: طرح و پیشنهادی در آمریکا برای بستن در‌های ناتو وجود دارد. دقیق‌تر اگر بگوییم، خروج آمریکا از ناتو در عمل به معنای آغازی بر اتمام کار این سازمان نظامی خواهد بود. هیل یک نشریه آمریکایی، مقاله‌ای از بروس فین، معاون سابق دادستان کل آمریکا را منتشر کرده که پیشنهاد کرده است کنگره، آمریکا را از ناتو خارج کند. او گفته است این کار، به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد و سبب صرفه جویی میلیارد‌ها دلار می‌شود که آمریکا صرف حمایت از اوکراین می‌کند. فین می‌گوید کنگره آمریکا با تصمیم خروج از ناتو، ممکن است جایزه نوبل را ببرد.

اسلوتسکی گفت: انتشار این موضوع در یک نشریه معتبر، تابوی آن را از بین می‌برد. این ایده در سرزمین اصلی اتحاد غرب، آمریکا، دوباره متولد شده و در حال پیشرفت است. این یک مسیر پر از خار و مانع خواهد بود که بسیار واضح است. اما دیر یا زود تعداد طرفداران آن افزایش خواهد یافت و همانطور که ویاچسلاو ولودین، رئیس دومای دولتی روسیه پیش بینی کرده بود، رژیم کی یف، مورد علاقه آمریکا، واقعاً فرصت‌های بیشتری پیدا می‌کند تا ناتو را به گور بکشد.

اسلوتسکی همچنین طرح خروج آمریکا از ناتو را در شالوده خود، صحیح نامید و گفت: این فرصتی خوب برای جمهوری خواهان آمریکا پس از کسب تقریباً اکثریت در کنگره آمریکا است، تا حسن نیت خود را نشان دهند و به کاهش تنش‌ها در جهان، کمکی واقعی بکنند. ضمن اینکه مقادیر بسیار زیادی پول مالیاتی را که مردم آمریکا می‌پردازند نیز صرفه جویی خواهند کرد که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است (این رقم را نویسنده مقاله اعلام کرده است) که امروز صرف حمایت از رژیم نئونازی عروسک خیمه شب بازی آمریکا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا دیروز (سه شنبه) برای رسانه‌ها ارسال کرد، اعلام کرد که واشنگتن به اوکراین کمکی به ارزش ۵۳ میلیون دلار برای حمایت از بازسازی سیستم برق این کشور جنگ زده ارائه خواهد کرد.

کشور‌های عضو ناتو طی نشستی اخیر خود در بخارست رومانی ضمن تاکید بر حمایت از اوکراین، وعده دادند که کمک‌های سیاسی و کاربردی را بیشتر کنند و آن را تا زمانی که لازم باشد، حفظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
ناتو دیگه بدون امریکا معنایی نداره که. اروپایی ها هم که میخوان کمک مالی و تسلیحاتی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
اینجوری که ناتو از بین میره کلا
آخرین اخبار