آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در نهاوند مشاهده نشده است

در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان نهاوند اعلام شد: تاکنون موردی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان گزارش نشده است.

جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی برای جلوگیری و پیشگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با حضورمسئولان مربوطه برگزار شد.

در این جلسه بر رصد و پایش تالاب‌ها و استراحتگاه‌های پرندگان مهاجر در شهرستان، ممنوعیت فروش طیور زنده در سطح شهر، عرضه تخم مرغ فله و محلی و جابجایی کود مرغی بدون هماهنگی اداره دامپزشکی و سایر دستگاه‌های ذیربط شهرستان تاکید شد.

در این جلسه مقرر شد در صورت مشاهده بیماری اقدامات لازم از جمله گزارش به موقع تلفات غیرعادی پرندگان، آزمایش و تشخیص بیماری، معدوم سازی طیور موجود در کانون بیماری و ضدعفونی و پاکسازی کانون بیماری در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه شهروز کیانی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بر لزوم مساعدت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از ورود طیور زنده و تخم مرغ فله‌ای در بازار‌های محلی و حمل و نقل کود مرغی آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان و برگزاری گشت‌های مشترک بین اداره دامپزشکی، مرکز بهداشت، پلیس اماکن، تعزیرات و اداره صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه تاکید کرد.

 تاکنون موردی از این بیماری در  شهرستان نهاوند گزارش نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار