معاون حمل و نقل استان ایلام خبر داد

شناسایی ۷۵ مورد اضافه تناژ در جاده‌های ایلام

معاون حمل و نقل ایلام گفت: به منظور تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ طی هشت ماهه سالجاری ۷۵ تخلف اضافه تناژ در جاده های استان شناسایی شده است.

محمد حسنی، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاد‌های ایلام اظهار داشت: با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری در محور‌های حوزه استحفاظی ایلام، کشف اضافه تناژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: یکی از عوامل تخریب رویه آسفالت جاده‌ها و ابنیه فنی، حمل و نقل بار بیش از حد مجاز است و گشت‌های تخلفات اضافه تناژ با رصد کردن جابجایی کالا توسط ناوگان باری از این امر جلوگیری می‌کنند.

 حسنی ادامه داد: اقدام به حمل بار بیش از ظرفیت مجاز از سوی برخی رانندگان حامل کالا، علاوه بر تخریب رویه آسفالت موجب کاهش عکس العمل راننده در کنترل وسیله نقلیه شده و زمینه را برای وقوع تصادفات جاده‌ای فراهم می‌کند.

معاون حمل ونقل ایلام خاطر نشان کرد: به منظور ارتقا ایمنی و عبور و مرور با همکاری و مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه و استقرار گشت‌های مشترک سیار و ثابت، ظرفیت و مهار صحیح و ایمن محموله‌های ناوگان کنترل شده و به تخلفات رانندگان رسیدگی و خسارت وارده به راه دریافت گردد.

 از اول سالجاری تاکنون ۹۷۳ پروانه عبور بار ترافیکی در استان ایلام صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.