ایجاد اولین شهرک فناوری پوشاک کشور در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از احداث اولین شهرک فناوری کیف ، کفش و پوشاک کشور در استان خبر داد.

آقای پرنیان در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بعثت با اشاره به اعلام آمادگی اصناف تولیدی استان آذربایجان شرقی و شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد شهرک فناوری اظهار داشت: ماه گذشته جلسه‌ای در محل کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به همت نمایندگان استان در مجلس و مسولان دولتی مرتبط و اصناف تبریزی برگزار و مقرر شد محل مورد نیاز برای ایجاد این شهرک در جوار شهر تبریز مکان یابی شود.

وی ادامه داد: این مهم در کمتر از یک ماه محقق شد و زمین مورد نیاز به مساحت ۱۶ هکتار در شهرک صنعتی بعثت فراهم شد.

آقای پرنیان گفت: اجرای این طرح بر عهده اتحادیه پوشاک تبریز است که با در نظر گرفتن جدیدترین فرآیندها مجموعه‌ای از مراکز صنفی، صنعتی ، علمی،آموزشی ، فروشگاهی و تجاری فراهم خواهد شد.

وی افزود: با وجود این شهرک فناوری ارتباط میان عناصر موجود در زنجیره ارزش کیف و کفش و پوشاک در منطقه تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شهرک فناوری کیف و کفش و پوشاک بعد از شهرک فناوری خودروی تبریز دومین شهرک از نوع فناورانه خواهد بود که در کشور بی نظیر است.

هدف از احداث شهرک‌های فناوری حمایت از تجاری‌سازی و توسعه فنّاوری و به‌تبع آن، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغالزایی تخصصی است.

شهرک‌های فناوری بستر مناسبی برای استقرار کسب‌وکار‌های فناور، واحد‌های تحقیق و توسعه، مشاورین خبره و مؤسسات پژوهشی و آموزشی شکل می‌دهد که در تعامل سازنده با یکدیگر زمینه ارتقای فناوری در صنایع کوچک را فراهم می‌آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار