اتهام زنی دوباره آمریکا به روسیه درباره استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین

آمریکا ادعا کرد گزارش‌هایی مبنی بر استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین دیده است، اما نمی‌تواند آن‌ها را تایید کند.

جوزف مانسو، نماینده دائم آمریکا در سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) روز پنجشنبه ادعا کرد که واشنگتن گزارش‌هایی مبنی بر استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین دیده است، اما نمی‌تواند آن‌ها را تایید کند.

مانسو با رد اظهارات روسیه مبنی بر اینکه اوکراینی‌ها می‌توانند از تسلیحات شیمیایی استفاده کنند، مدعی شد: "گزارش‌هایی مبنی بر استفاده روس‌ها از سلاح‌های شیمیایی در اوکراین وجود دارد، اما ما هیچ تاییدی نداریم. "

این دیپلمات افزود که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی و آمریکا وضعیت اوکراین را در خصوص استفاده احتمالی از سلاح‌های شیمیایی زیر نظر دارند. وی هشدار داد که هرگونه استفاده از چنین سلاح‌هایی با "پاسخ پیامدی" مواجه خواهد شد.

مانسو خاطرنشان کرد که سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اطمینان حاصل می‌کند که اوکراین تجهیزاتی برای شناسایی حملات شیمیایی دارد، اولین پاسخ‌دهندگان را آموزش داده و برای هر گونه حادثه آماده است.

واشنگتن در حالی مسکو را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده است که پیشتر شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد که سلاح سمی بوتولیسم در اوکراین سربازان روسی را مسموم کرده است و وزارت دفاع روسیه براساس شواهد موجود این مسئله را «تروریسم شیمیایی» عنوان می‌کند. گفته می‌شود نیرو‌های روسیه که اکنون در منطقه هسته‌ای «زاپروژیا» هستند هدف اصلی این حملاتند. برخی از نیرو‌هایی که در اواخر ماه ژوئیه به این منطقه اعزام شدند علائم سم بوتولیسم را دارند و اکنون بستری شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۰ آذر ۱۴۰۱
چرا آلمان که سلاح شیمیایی واقعی به صدام فروخت متهم نشد؟
آخرین اخبار