لزوم تسریع در پروژه قطار شهری کرمانشاه

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم تسریع در پروژه قطار شهری کرمانشاه، گفت : عملیات ریل‌گذاری این پروژه از هفته آینده آغاز می‌شود.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه در شست شورای برنامه ریزی استان به رکود چندین ساله پروژه قطار شهری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور، این پروژه مطرح شد و دکتر رئیسی بر تکمیل آن به شکل ویژه تاکید کردند.

وی افزود: با پیگیری‌ها و تامین مالی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی که در سفر استانی دکتر رئیسی صورت گرفت، هفته آینده عملیات ریل‌گذاری این پروژه مهم آغاز می‌شود و این پیگیری‌ها را تا اتمام طرح ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره تلاش شهردار کرمانشاه و انعقاد قرارداد حفر ۲۳۰۰ متر تونل فاز دوم قطار شهری کرمانشاه گفت: در فاز دوم هم که از میدان آزادی تا میدان فردوسی ادامه دارد، ۱۸۰۰ متر تونل حفر شده و حفر ۲۳۰۰ متر دیگر هم بزودی آغاز و در یک قرارداد دو ساله تکمیل می‌شود.

امیری مقدم برنامه ریزی‌های دقیقه نودی را یکی از عوامل عقب افتادگی استان دانست و گفت: قرارگرفتن طرح‌ها و پروژه‌های دارای اولویت استان در قالب برنامه هفتم توسعه کشور یکی از اولویت‌های مهم است که نیازمند مشارکت دستگاه‌ها در فرصت باقی مانده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید با تشکیل گروه‌های کارشناسی، اولویت‌های هر حوزه در برنامه هفتم توسعه را به موقع ارائه دهند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه یک نرخ رشد ۸ درصدی برای استان پیش بینی شده که تحقق آن نیازمند یک تلاش همه جانبه است.

وی تلاش برای تحقق برنامه‌های کلان توسعه‌ای را یک اولویت دائمی دانست و گفت: متاسفانه تنها ۳۰ درصد از برنامه ششم توسعه محقق شده و این اتفاق نباید برای برنامه هفتم رخ دهد.

امیری مقدم تمرکزگرایی در وزارتخانه‌ها را یکی دیگر از موانع توسعه استان‌ها دانست و گفت: دستگاه‌ها برای اتخاذ تصمیم گیری‌های به موقع، مناسب و اثرگذار، نیازمند اختیارات استانی هستند و وزارتخانه‌ها باید این اختیارات را واگذار کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.