پوتین: ارسال تسلیحات جنگی به اوکراین یک سیاست مخرب است

رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی با صدراعظم آلمان گفت که ادامه ارسال سلاح‌های جنگی برای اوکراین سیاست خطرناکی است.

سرویس مطبوعاتی کرملین در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «ولادیمیر پوتین» و «اولاف شولتس» خبر داد و اعلام کرد که سیاست مخربی که از سوی کشور‌های غربی از جمله آلمان دنبال می‌شود نتیجه‌ای جز مسلح کردن رژیم کی‌یف به همراه ندارد.

به گفته کرملین، در نتیجه تمامی اقدامات کشور‌های غربی و نیز حمایت‌های مالی همه جانبه از اوکراین، کی‌یف به طور کامل هرگونه پیشنهاد مذاکره را رد کرده است.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: «کشور‌های غربی علاوه بر این اقدامات، ملی‌گرایان رادیکال اوکراینی را نیز تشویق می‌کنند تا جنایات فجیع‌تری علیه غیرنظامیان مرتکب شوند.»

در این بیانیه همچنین تأکیده شده است که رئیس‌جمهور روسیه از آلمان می‌خواهد تا رویکرد خود را در قبال تحولات اوکراین تغییر دهد.

دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که پوتین یک بار دیگر جزئیات رویکرد روسیه برای انجام عملیات نظامی ویژه در اوکراین را تشریح کرد.

در همین حال «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز جمعه به ولادیمیر پوتین گفت که مسکو باید به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ در اوکراین از جمله خروج نیرو‌ها از این کشور باشد.

به گفته «استفن هبستریت» سخنگوی رهبر آلمان «صدراعظم از رئیس‌جمهور روسیه خواست تا در کوتاهترین زمان ممکن به یک راه حل دیپلماتیک برای خروج نیرو‌های خود از خاک اوکراین دست یابد.»

این گفت‌وگو از سوی آلمان انجام شد. پوتین و شولتس آخرین بار در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۱
میگم ما که تحریم الکی بابت ارسال پهپاد شدیم یک نمونه از اسلحه ها را ارسال کنیم چرا کمک نکنیم تا تاثیر واقعیت و کذب را ببینند
آخرین اخبار