تخصیص بیش از ۲۶ میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل خانگی در بیرجند

مدیر تعاون کار رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند از تخصیص ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به مشاغل خانگی در شهرستان بیرجند خبر داد.

کسایی مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند در‌ پنجمین جلسه کمیته اشتغال بیرجند با اشاره به تخصیص ۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به مشاغل خرد در مرکز استان گفت: هم اکنون این اعتبارات از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

او افزود: امیدواریم تا ابتدای دی بتوانیم بین ۸۰ تا ۹۰ درصد جذب اعتبار داشته باشیم.

کسایی در خصوص اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه پارسال بیان کرد: اعتبارات پرداخت شده است و از مجموع ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلاتی که مصوب شده است هزار و ۴۸۱ شغل ایجاد می‌شود.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بیرجند ادامه داد: اعتبارات بند الف تبصره بند ۱۸ قانون در امسال نیز به زودی ابلاغ می‌شود.

او در خصوص اعتبارات تبصره ۱۶ قانون که مربوط به دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی است، اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی از مجموع ۸۶ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغ شده تا کنون ۷۲۷ طرح به مبلغ ۶۶ میلیارد و ۷۰۰ تومان پرداخت داشته ایم.

کسایی در خصوص حمایت از واحد تولید نیز گفت: هم اکنون طرح یارانه دستمزد و کارورزی مجدد فعال شده است و کارفرمایانی که دارای کد کارگاهی هستند به سامانه مربوط مراجعه کنند تا از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

از مزایای این طرح این است که کار فرمایی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده کند از معافیت ۱۰۰ درصدی بیمه کارفرما به مدت ۲ سال برخودار می شود.

شاکری معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند نیز در پایان این جلسه خواستار توجه بیشتر به وضعیت شغلی دانشجویان شد و گفت: باید دانشجو به آینده شغلی خود امیدوار باشد و مسئولین نیز زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار