صربستان به درخواست اتحادیه اروپا برای تحریم روسیه پاسخ داد

رئیس‌جمهور صربستان با قبول درخواست اتحادیه اروپا، تصریح کرد که خاک این کشور نمی‌تواند برای دور زدن تحریم‌های روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

پس از این‌که اتحادیه اروپا بار دیگر صربستان را برای «همسو شدن» با این اتحادیه و تحریم روسیه تحت فشار قرار داد، «الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان روز جمعه گفت که خاک کشورش نمی‌تواند برای دور زدن تحریم‌ها استفاده شود.

به گزارش آرتی، اتحادیه اروپا می‌گوید عضویت نهایی صربستان مهم است، اما از بلگراد می‌خواهد که استان جدا شده کوزوو را به رسمیت بشناسد و مسکو را تحریم کند، که ووچیچ گفت که قصد انجام هر دو این موضوع را ندارد.

ووچیچ در یک کنفرانس مطبوعاتی در بلگراد گفت: «هیچ‌کس نمی‌تواند تحریم‌ها را از طریق خاک صربستان دور بزند، زیرا ما در جنایت یا سودجویی جنگی شرکت نمی‌کنیم.»

پیش از این اما «شارل میشل» رئیس کمیسیون اروپا، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» اعلام کرد که تحولات کنونی در اوکراین بر اروپا و آمریکا به شکلی متفاوت اثر می‌گذارد و اروپا ضرر بیشتری را متحمل می‌شود.

میشل در بخشی از اظهارات خود گفت: «تأثیر این جنگ بر ما متفاوت است، آمریکا صادر کننده انرژی است در حالی که اتحادیه اروپا صورت حساب‌های بالایی برای بهای انرژی می‌پردازد. ما در معرض رکود اقتصادی هستیم. شرکت‌های اروپایی بهای بیشتری برای انرژی می‌دهند و با شرکت‌های آمریکایی در رقابتند.»

و این در حالی است که «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در مصاحبه جدید خود با تلویزیون فرانسوی تِ اِف ۱، اعلام کرد که معماری امنیت اروپا باید به گونه‌ای باشد که به روسیه تضمین‌هایی ارائه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تارا
۰۰:۵۸ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
مستر پرزیدنت بگم ترامپ بیاد یا تو هم میای تو بازی تحریم
آخرین اخبار