عضو ایرلندی پارلمان اروپا:

مدیریت ناتو با بحران اوکراین ممکن است به فاجعه ختم شود

نماینده پارلمان اروپا ناتو را به آوردن «ترور، مرگ، بی‌قانونی و تجاوز جنسی» به لیبی متهم کرد و گفت استراتژی ناتو در اوکراین نتایج مشابهی خواهد داشت.

«کلر دالی» عضو ایرلندی پارلمان اروپا، پس از رأی دادن به قطعنامه‌ای که خواستار مشارکت بیشتر اتحادیه اروپا در لیبی بود، ناتو را متهم کرد که «ترور، مرگ، بی‌قانونی و تجاوز جنسی» را برای لیبی به ارمغان آورده است و تأکید کرد که استراتژی ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا در اوکراین نتایج مشابهی به همراه خواهد داشت.

به گزارش آر تی، دالی به همراه «میک والاس» نماینده دیگر ایرلندی پارلمان اروپا، هفته گذشته به قطعنامه‌ای رأی دادند که از اتحادیه اروپا می‌خواست «نقش فعال‌تری» در بازسازی لیبی از جمله ایجاد پلیس و واحد‌های نظامی تحت فرمان سازمان ملل ایفا کند.

میک والاس، عضو پارلمان اروپا با بازنشر توئیتی تصویری از خبرنگار فلسطینی که در آن شلیک مستقیم نظامی اسرائیلی را به شهروند فلسطینی در خیابان نشان می‌دهد نوشت چطور فون در لاین، رئیس اتحادیه اروپا و بسیاری از نمایندگان پارلمان اروپا از ارزش‌های مشترک اروپا با دولت آپارتاید اسرائیل صحبت می‌کنند که هیچ احترامی برای حقوق بشر مردم فلسطین قائل نیستند؟

در حالی که اتحادیه اروپا به طور کلی از دولت وفاق ملی که به رسمیت شناخته شده است (GNA) حمایت می‌کند، ارتش ملی لیبی (LNA) کع مخالف این دولت است از حمایت فرانسه برخوردار است و طبق گزارش‌ها، پیمانکاران نظامی خصوصی از روسیه برای تقویت نیرو‌های خود استخدام کرده است.

در میان این جنگ قدرت، دالی کارزار بمباران ناتو در سال ۲۰۱۱ را ریشه مشکلات لیبی می‌داند.

خبرگزاری آرتی پیش از این در گزارشی نوشت کارشناسان بر این باور هستند که به دلیل اصرار ناتو بر گسترش به سمت شرق، درگیری کنونی در اوکراین شکل گرفته است و این در حالی است که اوکراین به سرعت در حال تبدیل شدن به یک کشور شکست خورده و یک بحران انسانی است. با این حال، ناتو دست بردار نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار