مجوز تاسیس پارک علم و فناوری دانشگاه رازی صادر شد

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از صدور مجوز تاسیس پارک علم و فناوری این دانشگاه با نام بیستون خبرداد.  

محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : پس از پیگیری‌های مستمر، مجوز تاسیس پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه رازی توسط شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم صادر شد.

وی ادامه داد: دانشگاه رازی با اتکا به پشتوانه جایگاه بی‌بدیل خود در استان به عنوان دانشگاه معین و اولین و باسابقه‌ترین مجتمع آموزش عالی در غرب کشور و با بهره‌مندی از هیات علمی مجرب و دانشجویان توانمند محقق از سالیان پیش تلاش کرده تا با تاسیس پارک علم و فناوری و تکمیل زنجیره اکوسیستم فناوری، نقش مهم خود را در پاسخگویی به نیاز‌های جامعه ایفا کند.  

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت کسب مجوز پارک علم و فناوری برای دانشگاه رازی و همراهی مسئولین استانی جهت تحقق آن، گفت: سرانجام با مکاتبات فراوان و تلاش‌های صورت گرفته این مهم به ثمر نشست و تاسیس پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه رازی در نشست نیمه آبان شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به تصویب رسید.
 
 احمدی با اشاره به اهمیت حوزه فناوری برای رشد و توسعه دانشگاه، افزود: راه اندازی پارک علم و فناوری زمینه ساز توجه بیشتر به حوزه فناوری در دانشگاه بوده و با کاربردی و تجاری کردن پژوهش‌های صورت گرفته در دانشگاه، موجب حرکت دانشگاه رازی به سمت دانشگاه کارآفرین می‌باشد.  

وی اظهار امیدواری کرد، پارک علم و فناوری بیستون دانشگاه بتواند ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه، با شناسایی نخبگان مستعد و جذب ایده‌های ناب و همچنین حمایت‌های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آن‌ها به واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه رازی اعلام کرد: بزودی قسمت اداری پارک علم و فناوری بیستون راه‌اندازی شده و کلیه فعالیت‌ها و امور مربوط به حوزه فناوری از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان و واحد‌های فناور دانشگاه زیر مجموعه پارک قرار خواهند گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار