برپایی اولین جشنواره کاوش در دانشگاه مازندران

اولین جشنواره کاوش با هدف افزایش حس نشاط و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان در دانشگاه مازندران برگزار شد.

همزمان با معرفی سال ۲۰۲۲ به عنوان سال گرامی‌داشت علوم پایه توسط سازمان یونسکو و نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ با نام سال تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین، اولین جشنواره کاوش با رویکرد رقابتی بین پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان، محصول‌محور و اشتغال‌زا در حوزه فیزیک به منظور افزایش حس نشاط و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان مقاطع مختلف فیزیک به همت دانشکده علوم پایه و پژوهشکده شهید ستاری در دانشگاه مازندران برگزار شد.

در این جشنواره که با هدف تغییر مسیر پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها، به سمت پژوهش‌های کاربردی و کمک به حل مشکلات صنایع توسط دانشگاه‌ها برگزار شد، پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و طرح‌های تقاضامحور، محصول‌محور و کاربردی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در حضور داوران داخلی و خارجی به رقابت گذاشته شدند.

در پایان جشنواره کاوش با نظر داوران ۳ اثر به شرح ذیل به عنوان آثار برتر شناخته شدند که به صاحبان آثار برتر، لوح سپاس و تندیس جشنواره اهدا شد.

مقام اول:
ساخت رنگ سفید بازتابی بر پایه‌ی باریوم سولفات به عنوان بازتاب دهنده‌ پشتی در سلول‌های خورشیدی رنگدانه‌ای – انسیه پشتکوهیان

مقام دوم:
رسوب پوشش نانوکامپوزیت به روش تزریق بخار سرد نانوساختار‌های محلول در حلال‌های خورنده و غیرخورنده با پلاسمای فشار اتمسفری بر روی بستر‌های حساس و غیرحساس- سمیرا قلی پور

مقام سوم (مشترک):
- طراحی و ساخت پوشش نانوکامپوزیتی نوترکیب جهت مقابله با رسوبات زیستی و غیر زیستی – هانیه باقری

- طراحی و ساخت نازل جت پلاسمای اتمسفری به منظور کاربرد‌های پزشکی- مطهره امین جراحی

این جشنواره هر سال در نیمه اول آذرماه در دانشکده علوم پایه برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار