۳۲ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور برای طرح‌های آبخیزداری رزن

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری رزن از اختصاص ۳۲ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای طرح‌های آبخیزداری این شهرستان خبر داد.

ناصر محققی گفت: این میزان اعتبارات به صورت گلوبال برای حوزه آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان برای مدت سه سال آینده شامل امسال، سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اختصاص داده شده است.

او گفت: از این میزان اعتبار اختصاص یافته از محل سفر ریاست جمهوری به حوزه آبخیزداری شهرستان هفت میلیارد تومان اعتبار به حوزه چایان، هشت میلیارد تومان حوزه چهاربلاغ، هفت میلیارد تومان حوزه تخت و هشت میلیارد تومان اعتبار به حوزه ملابداغ برای طرح های مکانیکی اختصاص داده شده است.

محققی در ادامه از اختصاص یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای اجرای طرح آبخیزداری مکانیکی برای حوزه روستای گونلو خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای پلاک تخت اختصاص داده شده که پروژه‌های این پلاک شامل پروژه‌های آبخیزداری بیولوژیکی و مکانیکی خواهد بود، ضمن اینکه امسال میزان اعتبار استانی اختصاص داده شده به شهرستان تنها ۵۰۰ میلیون تومان بود.

کشت ۱۵۰ هکتار موسیر در مراتع رزن و درگزین

او همچنین با اشاره به کشت گیاهان دارویی در مراتع شهرستان رزن و درگزین گفت: در رابطه با کشت گیاهان دارویی در مراتع، در سال جاری ۱۵۰ هکتار کشت موسیر به صورت مصوب داشتیم که ۱۶۰ هکتار موسیر در مراتع روستایی شهرستان‌های رزن و درگزین در روستاهایی، چون بابانظر، دولت آباد، قاطراولن، گرمک و خمیگان به صورت مشارکتی با کمک اهالی این روستا‌ها کشت شد.

 مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رزن گفت: میزان بذر تهیه شده توسط منابع طبیعی برای کشت این میزان موسیر را ۶۵۰ کیلوگرم برشمرد و تصریح کرد: بذر مورد نیاز را اداره کل منابع طبیعی به صورت جامع خرید کرده و برای کشت تحویل منابع طبیعی شهرستان‌ها داده است.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.