از مهارت آموزی سربازان چه خبر؟ /۲۴۰۰ سرباز ماهر وام اشتغال گرفتند

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل از مهارت آموزی یک میلیون و سیصد هزار سرباز خبر داد و گفت: ۵ هزار میلیارد تومان برای اعطای وام ۱۵۰ میلیون تومانی به سربازان ماهر منقضی خدمت پیش بینی شده است.

سردار موسی کمالی مشاورعالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح در خصوص آخرین وضعیت مهارت آموزی سربازان اظهار داشت: امسال ۲۲۰ هزار نفر سرباز مهارت تخصصی و حدود ۳۰۰ هزار نفر مهارت‌های عمومی پنج گانه را فرا گرفتند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح مهارت آموزی سربازان یعنی از سال ۹۷ تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار سرباز آموزش و مهارت‌ها را فرا گرفته و حدود ۷۵۰ هزار نفر مدرک مرتبط را دریافت کردند.

سردار کمالی در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اعطای وام اشتغال به سربازان ماهر گفت: حدود ۶۰ هزار نفر سرباز ماهر منقضی خدمت با مراجعه به پلیس +۱۰ برای دریافت وام اشتغال ثبت نام کردند و با توجه به اینکه امسال ۵ هزار میلیارد تومان برای این منظور پیش‌بینی شده کار بررسی مدارک و مستندات آغاز شده و تا کنون ۲۴۰۰ نفر برای دریافت وام ۱۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

وی گفت: بعد از بررسی مدارک و ارجاع متقاضیان برای دریافت وام، اگر ظرفیت موجود بود باز هم کار ثبت نام در دفاتر پلیس + ۱۰ انجام می‌شود چرا که در حال حاضر ثبت نام برای دریافت وام فعلاً متوقف شده است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل در خصوص دومین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه یادآور شد: این همایش در ۲۸ آذر برگزار می‌شود.

وی گفت: ۹۵۰ اثر، مقاله و فیلم تاکنون به دبیرخانه این همایش ارسال شده و کار بررسی آثار در حال انجام است.

سردار کمالی خاطرنشان کرد: جوایز این همایش از مشوق‌های ده‌گانه، چون کسر خدمت تا هدیه مالی در نظر گرفته شده و به منتخبین تقدیم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
دقیقا از کدوم مهارت آموزی صحبت میکنید ، از سر بازانی که در مناطق محروم خدمت میکنند سوال کنید بهتون میگن چی یادشون میدهند ،عملا هیچی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۱۴ آذر ۱۴۰۱
تلف شدن عمر جوانان
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۶ ۱۳ آذر ۱۴۰۱
دروغی بیش نیست
آخرین اخبار