در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست در شرکت آغاجاری محقق شد فیلتر‌های پساب تاسیسات نمک‌زدایی مارون ۲ تعمیر و بازسازی شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در راستای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و کاهش مخاطرات و همچنین ارتقا ایمنی تاسیسات نمک زدایی مارون ۲ فیلتر‌های پساب قدیم که وظیفه جدا سازی ذرات جامد و هیدروکربنی همراه آب زائد را بر عهده داشتند تعمیر و بازسازی شد.

 جواد تقی زاده می گوید: اجرای عملیات تعویض فیلتر‌ها علاوه بر جلوگیری از آلودگی محیط زیست با توجه به رسالت شرکت‌ها در صیانت و نگهداری از تجهیزات و ماشین آلات با هدف جلوگیری از آسیب رساندن به ماشین آلات فرآیندی، تجهیزات ابزار دقیقی و حفاظتی انجام گرفت.

او با اشاره به اهمیت تعویض این فیلتر‌ها گفت: شناسایی و جمع آوری اطلاعات از کلیه نواقص و تجهیزات موجود، تعمیر و بازسازی تجهیزات بر اساس استاندارد‌های جهانی، جایگزینی ادوات ابزار دقیقی مشابه، اصلاحات لازم در منطق کنترل به جهت تسهیل در مدارات عملگر‌ها و اصلاح در حلقه‌های کنترلی را بخشی از اقدامات صورت گرفته توسط کارشناسان داخلی شرکت بر شمرد.

مدیر عامل شرکت آغاجاری سود و صرفه اقتصادی اجرای این عملیات را بیش از ۷۰ میلیارد ریال دانست و گفت: کاهش هزینه احیا چاه‌های تزریق آب پساب، کاهش عملیات نگهداری و تعمیرات، افزایش طول عمر تجهیزات پایش خوردگی، کاهش صدمات ناشی از بار اضافی مخزن ثقلی و تجهیزات جانبی و جلوگیری از هدایت آب زائد به گودال تبخیر از مهم‌ترین مزایایی اجرای این عملیات بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.