فعالیت هفت هزار داوطلب جمعیت هلال احمر در آذربایجان‌شرقی

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر تعداد هفت هزار نفر دواطلب این جمعیت در سراسر استان انواع فعالیت‌های امدادی می‌کنند.

آقای منجم در مراسم روز جهانی داوطلب و تجلیل از داوطلبان نمونه هلال احمر استان آذربایجان شرقی شعار اصلی داوطلبان این جمعیت را که در سخت‌ترین شرایط آماده خدمت به مردم نیازمند هستند را شوق خدمت تا شهادت اعلام  کرد و گفت: تمامی این داوطلبان در دشوارترین مواقع و در انواع سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی برای نجات آسیب دیدگان سر از پا نمی‌شناسند.

وی با بیان اینکه داوطلبان جمعیت هلال احمر در حاشیه‌های شهر‌های بزرگ و مناطق روستایی و نقاط محروم همیشه در حال آماده باش بوده و برای خدمت رسانی فداکاری می‌کنند ابرای امیدواری کرد این مجموعه روز به روز گسترده‌تر شده و کیفیت و کیمیت خدمات آن ارتقا یابد.

آقای منجم حضور بانوان داوطلب هلال احمر در ماموریت‌های مختلف را بسیار حائز اهمیت و موثر خواند و با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ درصد مجموع داوطلبان آذربایجان شرقی را این قشر تشکیل می‌دهد، یادآور شد: کسانی که ادعای دفاع از حق و حقوق زنان و حضور زنان در جامعه را دارند، باید صحنه‌های مربوط به خدمات بی وقفه آن‌ها در قالب تیم‌های داوطلبی هلال احمر را مشاهده کنند.

وی الگوی بانوان ایرانی را حضرت فاطمه (س) اعلام کرد و ادامه داد: به واقع امروز مادران شهدا جزو الگو‌های نمونه جامعه اسلامی برای دختران هستند که فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و میهن فدا کردند.

آقای منجم حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر را رکن اصلی و اساسی این مجموعه دانست و گفت: ماهیت فعالیت این داوطلبان ایجاد پل ارتباطی بین نیاز نیازمندان و توان توانمندان است که دین اسلام نیز بر چنین مبحثی تاکید فراوان دارد.

به گفته وی ویژگی‌هایی همچون آزادگی، هم دردی، نوع دوستی و انسان دوستی و کمک به هم نوع در شرایط سخت و حساس از جمله آموزه‌های تاکید شده اسلامی و دینی است که داوطلبان هلال احمر در چنین راهی گام نهاده و تلاش شبانه روزی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از داوطلبان به عنوان معنی کننده اصلی تعاون یاد کرد که مسئولیت اجتماعی و مشترک خود را بدون کم‌ترین تعلقات مادی و سیاسی در این زمینه به خوبی ایفا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار