برگزاری همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان در قزوین

همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 قاسم زاده رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در همایش ملی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی گفت: با توجه به اینکه مشکلاتی در حوزه های زیست محیطی، آب و هوایی و کشاورزی برای تامین مواد غذایی و امنیت غذایی کشور وجود دارد در این همایش تلاش بر این است با استفاده ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و محققان در زمینه امنیت غذایی و کشاورزی پایدار و علمی حرکت کنیم.
 
قاسم زاده افزود: فقط ۳ شرکت‌های دانش بنیان در استان فعالیت می‌کند که با توجه به اینکه این استان ظرفیت‌های کشاورزی زیادی دارد بسیار ناچیز آست
 
رییس پارک علم و فناوری استان هم گفت: در این همایش میزبان حدود ۵۰ شرکت دانش بنیان هستیم و از ظرفیت‌های شرکت‌ها در جهت کشاورزی دانش بنیان استفاده خواهیم کرد.
احمدی تاکید کرد: باید در این جهت تسهیل گری، بستری سازی و شرایطی فراهم شود تا این شرکت‌ها در بخش کشاورزی ورود پیدا بکنند.
 
وی افزود: عدم تمکن مالی بهره برداران و کوچک بودن زمین‌های زراعی باعث شده که استفاده از سیستم‌های هوشمند و کشاورزی دانش بنیان برای کشاورز صرفه اقتصادی نداشته باشد.
 
احمدی ادامه داد: یکی دیگر از علل ورود نکردن شرکت‌های دانش بنیان این است که بستر‌های مناسب برای پذیرش این شرکت‌ها در بخش کشاورزی ایجاد نشده است.
 
دبیر همایش و رئیس دانشکده کشاورزی هم گفت: برای اینکه هم تامین غذا را داشته باشیم و هم تجارت و اشتغال را و ضمن اینکه منابع آب و خاک را نیز حفظ کنیم چاره‌ای جز بالا بردن بهره وری در این حوزه نداریم و کلید آن تحول در حوزه کشاورزی است.
نظری گفت: با توجه به محدودیت آب و خاک در کشور، ولی ما ۳ تا ۴ برابر بیشتر از آنچه که مجاز هستیم از منابع آب استفاده می‌کنیم.
 
قرالی نماینده جهاد کشاورزی استان در ادامه این همایش به موضوع توسعه زیست بوم فناوری کشاورزی و مشکلات این حوزه پرداخت.
 
وی گفت: نبود زیرساخت برای علمی کردن کشاورزی، پایین بودن سطح سواد کشاورزان و بهره برداران و بالا بودن ریسک در حوزه کشاورزی از مشکلات حوزه کشاورزیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار