تغییر کاربری طرح برج‌های دوقلو به مسکونی در دستور کار قرار دارد

شهردار شهرکرد گفت: تکمیل و بهره‌برداری از طرح نیمه تمام برج‌های دوقلو با کاربری قبلی و نگاه اقتصادی و ترافیکی ممکن نیست و تغییر کاربری این طرح به مسکونی در دستور کار قرار دارد.

محمدحسین واحدیان در نخستین نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم افزایش دوربین‌های کنترل سرعت در شهرکرد تا پایان امسال به ۵۰ دستگاه توضیح داد: هم‌اکنون ۲۴ دستگاه‌های انواع دوربین‌های پایش تصویری در خیابان‌های شهرکرد مستقر است.

وی با اشاره به وجود ۵۷ طرح نیمه تمام مدیریت شهری در شهرکرد افزود: روند اجرایی تمامی این طرح‌ها فعال است و حداقل ۲۰ طرح آن تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.


بیشتر بخوانید


واحدیان استفاده از نظر کارشناسی و پرهیز از مسائل حاشیه‌ای در روند اجرای طرح‌های مدیریت شهری را ضروری اعلام و تصریح کرد: برای تسریع در رفع مشکل برخی طرح‌های مهم شهرداری شهرکرد مانند فناوران ۲، صنایع حوضچه‌ای، زمین‌های روبروی دانشگاه شهرکرد و بافت تاریخی چالشتر به همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی نیاز است.

وی یادآور شد: تکمیل و بهره‌برداری از طرح نیمه تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد با کاربری قبلی و نگاه اقتصادی و ترافیکی ممکن نیست و تغییر کاربری این طرح به مسکونی در دستور کار قرار دارد.

شهردار شهرکرد اظهار داشت: پس از تعیین کاربری جدید، طرح نیمه‌تمام برج‌های دوقلو شهرداری شهرکرد برای فروش یا مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این طرح تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به شروع طرح جامع ترافیک شهرکرد از دو سال قبل گفت: نتایج نهایی این طرح در همین ماه ارائه می‌شود.

واحدیان به تفکیک بودجه مناطق شهرداری شهرکرد از سال آینده با هدف ارتقای رضایت‌مندی عمومی شهروندان اشاره و تاکید کرد: گروه فوریت‌های عمرانی شهرداری شهرکرد تشکیل و فعال شده است تا شهروندان برای موضوع‌های کوچک در کاغذبازی اداری گرفتار نشوند.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه مکان برای سامان‌دهی و استقرار دست‌فروشان در شهرکرد افزود: توسعه میدان میوه و تره‌بار، احداث سردخانه، بسته‌بندی و اصلاح قیمت میوه در بازار مرکز چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.

شهردار شهرکرد به آماده شدن دستورالعمل مربوط به عقب‌نشینی‌ها در مرکز چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: زیباسازی شهری، پاک‌سازی زوائد فیزیکی، روشنایی، آذین‌بندی، مبلمان همراه با هویت شهری، سامان‌دهی تابلو‌ها و تبلیغات شهری، کف‌سازی بافت فرسوده و تاریخی، تکمیل بلوار سلامت، اجرای برنامه‌های فرهنگی محله‌محور، تشکیل کمیته فرهنگی و سرمایه‌گذاری و فعال شدن شورای هنر تا پایان سال‌جاری در دستور کار این شهرداری است.

وی با اشاره به کم‌رنگ دیده شدن ناحیه غرب شهرکرد در گذشته یادآور شد: اجرای طرح گردشگری سولدره و تعیین تکلیف بافت تاریخی چالشتر با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با هدف مرمت وحفظ بافت تاریخی، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

واحدیان با اشاره به لزوم مشارکت شهروندان برای ایجاد حیات شبانه و تسریع در روند توسعه شهرکرد اظهار داشت: آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌های آرامستان بهشت رحمت مرکز چهارمحال و بختیاری به کاهش مشکلات، معضلات و ترافیک شهری کمک می‌کند.

وی بهره‌مندی از توان خیران نیک‌اندیش برای رونق حوزه شهرسازی مرکز چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: اجرای سه تقاطع غیرهمسطح در شهرکرد و تکمیل ادامه کمربندی جنوب مرکز استان به‌طور خاص و ویژه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهردار شهرکرد تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت یکی از این تقاطع‌های غیرهمسطح تا پایان سال‌جاری با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) آغاز خواهد شد.

وی افزود: طرح جامع مرکز چهارمحال و بختیاری تا یک‌ماه دیگر آماده و برای تایید نهایی به تهران ارسال می‌شود.

واحدیان تصریح کرد: رفع شکاف ایجاد شده بین شهروندان و شهرداری شهرکرد به بهسازی فضای شهری، ایجاد سیما و منظر مناسب و فراهم کردن زمینه مشارکت بیشتر مردم در طرح‌های مدیریت شهری نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
کاربرد برجها تجاری باشند به نظر بسیار بهتر است در شهرکرد بحایساخت واحدهای مسکونی عمود ساز و برج سازی به افقی سازی و ویلاسازی باید پرداخت زیرا که زمین به اندازه کافی در شهر و اطراف شهر برای توسعه وحود دارد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۳۷ ۱۶ آذر ۱۴۰۱
اتصال شهرک شیدا به شهرکرد با شهرهای نو و جدید مسیر مرکز استان را چند برابر زیباتر میسازد
آخرین اخبار