ثبت محور شدن مجوزهای صنفی عملیاتی شد؟

طبق اعلام معاون وزیر اقتصاد تعداد ۲ هزار و ۶۶۶ مجوز‌ صنفی باید ثبت محور شوند اما هیئت مقررات زدایی موفق به اجرای این بخش از قانون نشده و با مهلت دادن چند باره به وزارت صمت تنها زمان را از دست داده است.

هیئت مقررات زدایی کسب و کار فهرست مجوز‌های ثبت محور را تصویب کرد بر این اساس ۲/۳ مجوز ها ثبت محور هستند طبق قانون حدود ۹۰ درصد مجوز‌های صنفی هم ثبت محور و اعلانی است که هنوز اجرایی نشده است.

تلاشی برای پایان دادن به مدت‌ها انتظار برای اخذ مجوز‌های کسب و‌ کار

آقای امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: از ۴ هزار و ۶۶۶ مجوزی که در کل کشور شناخته شده است  حدود هزار و ۴۹۴ مجوز تایید محور است.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که  با اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها ۶۸ درصد مجوز‌ها ثبت محور هستند. موضوعی که وزیر اقتصاد هم با اشاره به آن نکته ای را عنوان کرد.

آقای احسان خاندوزی گفت : تکمیل تمام مدارک و مستندات و بارگذاری آن مدارک ،منجر به صدور مجوز کسب و کار خواهد شد و این یعنی افزایش شفافیت و همچنین دوره امضای طلایی به پایان می رسد. 

۹۰ درصد مجوز های صنفی ثبت محور است

باید به این نکته هم اشاره کرد که  بر اساس آمار از بین تمامی مجوز‌های کشور ۵۹ درصد را مجوز‌های صنفی شامل می‌شود که حدود ۹۰ درصد آن‌ها ثبت محور هستند.

ثبت محور شدن مجوز‌های صنفی همچنان صورت نگرفته است

آقای سید هادی سبحانیان معاون وزیر اقتصاد گفت: تصویب شده است که تعداد دو هزار و ۶۶۶ مجوز‌ صنفی ثبت محور شوند.

اما هیئت مقررات زدایی موفق به اجرای این بخش از قانون نشده است و با مهلت دادن چند باره به وزارت صمت تنها زمان را از دست داده است.

آقای سید هادی سبحانیان معاون وزیر اقتصاد گفت: تنها این مورد از باب همدلی با وزارت صمت است این موضوع در شورای ملی اصناف نیز مطرح شده است.

ملاحظاتی بر خلاف قانون که باعث شده است اتاق اصناف ایران در موضع گیری گذشته خود همچنان پافشاری کند.در خصوص مشکل به وجود آماده و عدم ثبت محور شدن مجوزها رئیس اتاق اصناف ایران نکته ای را بیان کرد.

آقای قاسم نوده فراهانی گفت: یک قانون نظام صنفی در دست ما است که بر مبنای آن عمل می‌ کردیم.

اما این موضوع  در حالی است که در جلسات گذشته هیئت مقررات زدایی نماینده مجلس پاسخ به این نکته رئیس اتاق اصناف ایران را داده بود.

آقای محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما می‌خواهیم یکسان سازی را ایجاد کنیم که این موضوع اصلا با اصل قانون اصناف منافاتی ندارد.

اما به گفته مسئولان حالا وزارت صمت برای ثبت محور شدن مجوز‌های صنفی مهلت دیگری را خواسته است.

در نهایت این را باید گفت اگر دستگاهی به قانون صدور مجوز‌های کسب و کار پایبند نباشد بنا بر وعده وزیر اقتصاد مجوز‌های معطل مانده از طریق درگاه ملی مجوز‌های کسب و کار صادر می‌شوند.

آقای احسان خاندوزی گفت: در همین آذر اولین صدور مجوز‌های جایگزین توسط خود درگاه ملی صورت خواهد گرفت.

ببر اساس آخرین آمار از ابتدای امسال تا ۱۱ آذر  ۱۴۶ هزار و ۶۰ مجوز کسب و کار از طریق درگاه صدور مجوز‌ها صادر شده است حالا باید منتظر ماند و دید ثبت محور شدن مجوز‌های صنفی چه زمانی عملی خواهد شد؟

گزارش از کیمیا قلی پور 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
الکی با صدور مجوزهای بدرد نخور سر جوونا رو سرگرم نکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
همش دروغه من خودم چهاربار مدارک را درسامانه بارگزاری کردم بعد گفتن باید بری دفترخونه تایید کنه مدارک بارگزاری شده را هربار کلی پول به دفتر خونه دادم بعد بایه ایراد الکی رد شده مدارکم ،بابا اول اصل را بردرست بودن مدارک بزار تا ایراد را رفع کنیم بعد بریم دفترخونه پول بدیم بخدا پول الکی به دفتر خونه دادم بعد هربارایرادم تا چندماه حق بارگزاری نداری و بالاخره پشیمون میشی. ،من که رفتم با مجوز یکی دیگه دارم فعالیت میکنم از روی ناچاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
همه چی رو بهم ریختن امروز در یک بنگاه املاک دعوا شده بود سر اینکه چرا صاحب ملک در هنگام بازدید به خریدار پارکینگ و انباری نداده اما در سند ملک پارکینگ و انباری داره که صاحب ملک جدا فروخته تا بیشتر سود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سلام
چرا صفحه ی خبر بدون نمایش ساعت و تاریخ باید باشد ؟
لطفن این گزینه را اضافه کنید .
سپاسگزارم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
چرا انقدر لفت میدین.‌‌..؟
معلومه که بعضی از اداره ها با الکترونیکی شدن مجوز ها یا حذف امضا های طلایی با هر بهانه ای مخالف هستن و..‌‌.
به پول حرام و ناحق عادت کردن ، پس منافع خودشون رو در خطر می بینن و با این طرح به هر بهانه ای مخالفت می کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۹ آذر ۱۴۰۱
یه نمونه عکس از این مجوزها بگذارید
آخرین اخبار