باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد

نرگس کاران تمایلی به بیمه شدن ندارند

بالا بودن هزینه بیمه گل نرگس سبب شده است تا نرگس کاران خراسان جنوبی تمایلی به بیمه کردن گل های خود نداشته باشند.

علیزاده نرگس کار روستای آریش خوسف می‌گوید: بالا بودن هزینه بیمه گل نرگس سبب می‌شود که نرگس کاران به دنبال بیمه کردن محصول خود نباشند.

او با بیان اینکه هم اکنون یک و نیم هکتار از زمین هایش زیر کشت گل‌های نرگس است افزود: برای این مقدار باید مبلغی نزدیک به ۸۰ میلیون تومان به بیمه پرداخت کنم و این مبلغ برای نرگس کار بسیار بالاست.

نرگس کاران گل هایشان را بیمه کنند

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: توصیه ما به نرگس کاران این است که محصولشان را بیمه کنند زیرا در روزی که نرگس کار خسارت ببیند می‌تواند غرامتش را از بیمه دریافت کند و دیگر نگران سرمایه از دست رفته خود نباشد.

او با اشاره به اینکه نرگس کاران استان به دلیل بالا بودن هزینه بیمه تمایلی به بیمه شدن ندارند افزود: به همین دلیل جلساتی با بانک کشاورزی داشته ایم تا بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

جعفری اظهار کرد: هم اکنون با پرداخت ۷۸۰ تومان به ازای هر ۲۰ شاخه گل از سوی نرگس کار به بیمه در زمان خسارت ۲۶ هزار تومان غرامت به نرگس کار پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خصوص احیای قنوات نیز گفت: از پارسال تاکنون روزی یک قنات در استان احیا شده است.

او با اشاره به وضعیت قنات روستای علی آباد خوسف ادامه داد: طی سفر یک ماه گذشته به این روستا دستور پیگیری احیای این قنات را داده ایم و امیدواریم تا پایان سال قنات این منطقه احیا شود.

برچسب ها: نرگس کاران ، گل نرگس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار