کاهش ۱۳ هزار تومانی قیمت مرغ در بازار خوزستان

معاون صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: قیمت مصوب مرغ کشتار روز ۶۳ هزار تومان است در حالی که در برخی از مناطق با قیمت هر کیلوگرم تا ۵۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

علی‌رحم کریمی با بیان اینکه قیمت مرغ کشتار روز در بازار‌های استان تا حدود هر کیلوگرم ۱۳ هزار تومان نیز ارزانتر از قیمت مصوب شده، گفت: هیچ کمبودی در بازار استان در زمینه مرغ کشتار روز نداریم.

او افزود: شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان در حال خرید مرغ مازاد تولید شده در استان است، زیرا میزان مرغی که در استان کشتار می‌شود بیشتر از نیاز استان است و از این رو به منظور حمایت از تولیدکنندگان مرغ مازاد تولیدشده از آن‌ها خریداری می‌شود.

به گفته آقای کریمی میزان مرغ آماده به کشتار بیشتر از سرانه مورد نیاز استان است که از این رو هیچ مشکلی در تامین مرغ کشتار روز در بازار وجود ندارد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: به دلیل حمایت از بخش تولید، در حال حاضر توزیع مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام نیز در استان متوقف شده است.

این قام مسئول ادامه داد: قیمت مصوب مرغ کشتار روز ۶۳ هزار تومان است در حالی که در برخی از مناطق مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلوگرم ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کریمی علت این کاهش قیمت مرغ را به ذلیل برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای کنترل بازار و افزایش جوجه‌ریزی نسبت به ماه قبل و همچنین نسبت به مدت مشابه پارسال دانست که عرضه مرغ در بازار افزایش یافته و این مساله عامل کاهش قیمت مرغ شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
الان که دان و مکمل عذایی مرغ به دست مرغدار رسیده ، دارند اسراف می کنند .
شما را به خدا ، اسراف نکنید .